har en upo ultima 6145d från 2002 som har fått ett problem!den funkade hur bra som helst tills imorse då jag skulle starta den.den lyste på gradskivan men visar inget alls på displayen eller knapparna bredvid den.helt svart.den pumpar ut vattnet hela tiden bara som rinner in,kollat och rengjort pumpen och rensat-silen och smörjt kretskortet och kollat efter lösa kablar men såg inget,ser heller inget bränt på styr eller kretskortet till displayen,tacksam för tips mvh kristianmoz-screenshot.pngUpo_ultima_6145_30346048.htm
 
Redigerat:
gjorde en till upptäckt att det spelar ingen roll vilket program eller om den står på noll igradskivsprogramet så börjar den lika med att pumpa in vatten och pumpa ut det samtidigt och så gör den hela tiden utan avbrott tills man stänger av den,knapparna som sitter bredvid gradskivan för extratvätt,centrifugering och start och stopp knapparna är fortfarande svarta och händer ingenting när man trycker på dom
 
dumpar tråden och frågar igen ingen som har någon aning vad det kan vara?
 
Är det UPO så tror jag att modulen (kretskortet) har gett upp lätt o byta har gjort det 20 tals gånger rekordet ca 4 min
Mvh tille
 
okay vad bra:=) tille vet du vart man kan köpa ett kort biligast begagnad ir ny????????såg för 1300kr men dyrt,.tänkte fråga på tippen men så mycket snö,ser ingenting
 
Beganat kan bli svårt finns det nya så är det am-hushåll i skara som gäller du kan prova meab i söderhamn ochså
Mvh tille
 
köpte en whirpol istället väntar till sommaren kan kolla tippen tack för svaret
 
Lycka till jag tror tyvärr att modulfel är största felet på dom här har som sagt bytt många under åren
Mvh Tille
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.