Ritningar är snart inlämnade för bygglov, dax att begära in anbud.

Ursprungligen ett 1-plans LB hus byggt i slutet på 60-talet på torpargrund. Ytan som idag upptas av förråd/grov-entre och garage skall rivas och sedan skall ny tillbyggnad byggas - ca 70kvm boyta och garage/förråd på ca. 30kvm.

Tillbyggnaden skall omfatta ett nytt badrum och omläggning av vatten/VVS kommer att bli en viktig del då inkommande vatten/panna(el patron) idag är placerad i det utrymme som skall rivas.

Aspekter som hur tillgång till vatten och el under bygget skall lösas är således viktiga delar(vi planerar att bo kvar i huset under tiden).

Vi tänker oss att göra ytarbete själv (förutom badrum) vi vill alltså att offerten skall vara fram till Tak/fönster/väggar(ute och inne)/VVS/El. Lägga golv, måla och sätta upp lister tror vi att vi klarar själv (finns det ngn standardterm för detta?)

Tacksam för alla tips och erfarenheter!
/Klas
 
ingen?
 
Mw-bygg i sandby är mitt tips.
 
santos skrev:
Mw-bygg i sandby är mitt tips.
Hej och tack för tips.

VIlken typ av uppdrag har du erfarenhet av att ha anlitat MW-Bygg? För-/nackdelar? Vad grundar du ditt tips på?

Skicka gärna privat om du inte känner för att göra det publikt.

Mvh
Klas
 
har inte anlitat dom själv utan varit underentreprenör på några av deras byggen. Och tycker att allt funkar bra från ledning till gubbarna. Vår firma har haft med dom att göra ett bra tag. Och ja där finns många som jag INTE kan rekomendera.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.