Hej!

Någon som har tips på bänkskiva till vårt nya kök? :)

Vi har vita luckor (http://www.kvik.com/se-SE/kok/products/veda_kok/veda_kok), vita väggar och mörkt golv (http://www.bjoorn.se/shop/product.lasso?id=153N6CEK1J).

Köket består av en undre del mot vägg (320x60) (denna vägg avslutas med en rundad vägg mot vilken vi passat in två 50-underskåp genom att såga i profil, bild på hur bänken skulle se ut bifogad) med överskåp, samt en bar ut mot vardagsrummet (160x70).

Vi har tittat på svart granit (matt och blank) och vit kompaktlaminat men känner oss inte säkra.

Vad finns det där ute som är snyggt? Glas? Betong? Kompositmaerial? Är det någon som har en leverantör att rekommendera?

Vi har lite flytande budget, men skulle helst hålla det runt 20 000.

God jul!
 
  • bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle valt liknande golvet, men nu säljer väl kährs inte bänkskivor.
Ta en skiva i ek och betsa den till samma färg!
Men då får väggarna kanske inte vara för mörka, om väggen har en framträdande roll.
Vad kostade det golvet?
Hmm, kanske ska snacka med kährspersonal.
 
Intressant idé, men vi är lite trötta på trä :)

Vi betalade 512 / kvm för golvet på bjoorn.se. Vi hittade billigare kvm / pris hos en leverantör i Uppsala, men då ingick inte frakt.
 
Jag skulle aldrig välja trä till bänkskiva, däremot granit om det ingår i budgeten. Svart tycker jag fungerar till det mesta och något man inte tröttnar på. Liva upp allt med en roligare väggfärg/tapet som man kan variera när man tröttnat på det. Håller sig en vit skiva verkligen vit i längden?
 
Det lutar mot svart granit. Vit kvarts har vi även tittat på. Svårt att veta om det är "bra" då det inte finns så mycket information online.
 
vi har liknande upplägg, vi kollade en brun granitskiva från puustelli men den gick lite över budget men den var riktigt snygg, har funderationer på att betsa...lite sugen på att gjuta i betong men det känns lite drygare...
 
Vi kommer att -- om inget "oförutsett" inträffar -- beställa matt svart granit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.