Jag har bara haft positiva upplevelser med Hafa/Westerbergs

dom skickar alltid ut garanti delarna direkt.. aldrig vart snack om kvitto/inköpställe o så.. ok vissa gånger har man fått fel delar men då har man fått rätt delar i nästa paket.. och hittils har man inte fått nån räkning i alla fall

Dom ska ha många ++++ för sin kund support
 
Hafa är skit. Har det hemma som takdusch pajade efter 1 vecka slangen lossnade, blandaren måste du ta på dig en arbetshandske för att vrida så trög e den, kommoden fick inte behålla sina knoppar dom ramlade av. nää nästa gång köper jag kvalite.
 
Hafa = värdelöst. Allt ifrån produkt till kundbemötande. 2006 köpte jag några tvättställ och skåp i deras Solo serie. EXTREMT dålig finnish, repiga som satan, såg ut som om någon dragit ett sandpapper över skiten. Returnerade "snickeriet" med en gång det tog väldigt lång tid för Hafa att skicka nya skåp. Beställde skåpen innan badrumsväggarna var påtänkta och Tvättställen var det absolut sista som kom på plats ett halvår senare....
 
  • Gilla
dannjol
  • Laddar…
Köpte Hafa kommod och spegelskåp med mycket bra finish och inga problem. Blandaren till kommoden är Hafa, den väsnas en hel del om man inte öppnar kranen fullt, annars funkar den klanderfritt.
 
Egna erfarenheter av Hafa är :

Blandare, duschväggar och kabiner = SKIT

Badrumsmöbler = hyffsade och ganska prisvärda
 
Lizzardo skrev:
Men hur dåliga kan deras möbler vara egentligen, ramlar dörrar av, handfat spricker eller börjar elen strula i spegelskåpen?
Nä detta har jag lite svårt att se........
Lite sen men ändå. Vi valde Hafa till vårt gästbadrum. Det var tvättställ med underskåp, blandare och spegel med spottar. Tvättstället byttes två gånger pga emaljfel och sedan gjutningsfel/formfel. Det tredje var med nöd och näppe rakt och vi är egentligen inte helt nöjda. Blandaren gav brus i rörledningarna så att frun ropade från köket på våningen ovanför och undrade vad jag höll på med. Den byttes till en FM Mattsson. Spegeln var bananformad så den fick vi också åka byta. När vi väl fick monterat upp alltihop och skulle sätta upp dörren på underskåpet så var det omöjligt att få den helt rak. Underskåpet är fanimej lite skevt!!!!! Jag får justera gångjärnen till max för att det skall bli något sånär vettigt!

Med andra ord så köpte vi tre olika saker från Hafa och samtliga hade fel! Jag tror personligen att det finns en anledning till att Bauhaus slumpar ut alla Hafa-produkter nu. De ska nog slänga ut dem från sortimentet. Det är bara skit med en snygg fasad. Stöter jag på en säljare ute i någon butik kommer jag att skälla ut honom.

Jag har spritt till hela min umgängeskrets att aldrig köpa Hafa.

Tillägger: Bauhaus ska fanimej ha en eloge för deras mottagande i kundtjänsten. Jag var stammis där ett tag pga av detta och det var inga diskussioner från deras sida. Tvärtom tyckte de att det var för jävligt.
 
Redigerat:
Jag fick i slutändan ett helt nytt skåp skickat till mig från Hafa utan att behöva returnera det felaktiga, jag kommer tyvärr nog inte köpa några fler produkter från dem, men kundtjänsten har varit väldigt behjälplig och tillmötesgående. De verkar ha alldeles för hög felmarginal på sina produkter.
 
Sällar mig till klagokören.

Letade efter kommod med två blandare men bara ett stort handfat och lyckades bara hitta ett från hafa som vi gillade. Beställde motvilligt det från hafa trots jag visste om att det brukar vara skit. Kommoden kommer, röris/snickare plockar upp paketet för att sätta dit det. Som tur är så är jag hemma och ser att handfatet består av två kar och inte ett stort som vi beställt så kan hindra att de sätter upp det. Ringer Hafa, får till svar att det verkar vara en gammal modell som ligger kvar på hyllan så de tagit fel. Handfatet skickas tillbaka, nytt skickas och jag packar upp det. Givetvis ett exakt likadant som vi precis skickat tillbaka.

Om det ligger gamla/felaktiga produkter kvar på lagret och det upptäcks, hur kan man då inte gå igenom dessa och ta bort dom? Iag får vi rätt handfat på tredje försöket och det kan äntligen sättas på plats. Då visar det sig att de mjukstängande lådorna inte riktigt får plats utan tar emot sidorna. Efter massa mejlkonversation och skickande av bilder till Hafa konstaterar vi att det inte verkar vara felmonterat utan att hafa skall skicka ut en representant och att de skall kontakta mig för att boka en tid. Gissa om detta görs? Det hela slutar med att jag inte orkar med skiten längre så det går fortfarande knappt att dra ut/stänga lådorna i kommoden...

Så ren skit är det.
 
Hmm, köpte Hafa duschväggar i somras. Vi hann inte montera upp dem inom 30 dagar (vilket är tiden man har på sig att påpeka fel vid leverans) och det visade sig att vi hade fått både fel modell och storlek. Men det var inga problem alls, de skickade nya på några dagar. Så servicen är det iaf inget fel på. Dörrarna var lätta och sätta upp och har fin balans men efter vad folk har skrivit här så faller de väl ihop i fullständigt vilken dag som helst...
 
Har också Hafa duschväggar som jag är hur nöjd med som helst. Känns gedigna och sitter bra. Inga problem, haft dem i ett år snart. Blandaren var inget vidare, men var billig så jag hade inga förväntningar. Möbler också från Hafa, helt ok.
 
Två av våra blandare har sprungit läck och toan hängt sig.
 
Hej
har en hafa moon som börja läcka vid spolröret efter nån mån har hittat sprickan man hafa vill inte medge fabrikationfel även de är en rörfirma som satt ditt den o ja ser själv att de ej är felmonterat
man får till svara att ja kommer få stå för kostanden för dom ska sända ut en teknikner
man kan bli rätt förbannad på såna svar när ja själv jobbar som service tekniker i annan branch såna som skriver så borde ej få behålla sina jobb för dom vet ej hur man ska behandla kunder tror ja
 
Har motsatt uppfattning än de flesta här. De Hafa-grejor vi köpte (bl.a. Hafa Elipse blandare) fungerar störtbra, fin finish och inget läckage etc. Likaså med badrumsmöblerna vi köpte, ett 120 cm brett tvättställ med spegel och överskåp samt underskåp, allting gick bra att montera, inga problem alls. Däremot har vi fått byta en FM Mattson blandare två gånger på 3 år i lilla toan. Senast fick jag handtaget i handen när jag skulle sätta på vattnet, skruven hade gått av.

/S
 
Matzeball
Jag har installerat en Hafa Kioto toalettstol idag.
Hoppas den kommer att funka bra.
Det vore förunderligt om företaget hade överlevt så här länge om de hade fel på alla sina grejer så jag tror nog de har skärpt sig eftersom företaget finns kvar.
 
Njaaa...

Hafa är traditionellt ett möbelföretag. De gör komoder, skåp speglar, duschväggar/kabiner, handdukstorkar osv. Dessa saker uppfattar jag att de gör skapligt.

Men sedan har de precis som flera andra möbeltillverkare gett sig in på VVS prylar, blandare toastolar osv. Och prcis som övriga möbeltillverkare har de där gjort en hel del riktigt skräp, jag är inte kunnig nog för att säga att allt de gör inom VVS är skräp, men i princip så sätter de sitt namn på billigt kina tillverkat "nonamebrands", möjligen har de haft egen (möbel) designer på det estetiska, men funktionsmässigt så är det riskabelt att köpa.

Listan med katastrofer från möbeltillverkares VVS satsningar kan göras lång. IKEA fick ersätta de svenska försäkringsbolagen med en klumpsumma på bortåt 500 milj. på 80 talet när de lanserade egna "verktygslösa" kopplingar till blandare (rören hoppade ur), Svedbergs sålde för några år sedan toastolar där porslinet var så dåligt att lukt från avloppet trängde rakt igenom porslinet, det finns massor med inlägg om läckande blandare från Hafa och andra möbeltillverkare.

Hafa är OK eller tom. bra på sina möbler, glasväggar osv. Men köp VVS prylar från etablerade VVS märken, Ifö, FM, MORA, ORAS, Grohe Gustavsberg osv. Där kan man dessutom räkna med lång tillgång till reservdelar.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.