Hej på er alla.

Jag läste igenom forumets regler och hittade "Forumet på Byggahus.se är till för konsumenter dvs privatpersoner, som bygger eller renoverar ett småhus." Är inte detta väl snävt. Är inte relevanta frågor från exempelvis bostadsrättshavare välkomna? Får man inte prata om sommarstugor? Det är ju till och med så att vissa delforum är ganska löst kopplade till "bygge och renovering av småhus", exempelvis "Träd, buskar, häckar & gräsmattor" och "Möbelsnickeri".

Nu är väl inte detta något problem i praktiken utan forumet funkar ju utmärkt och nästan alla håller sig till sånt som i varje fall jag tycker hör hemma här, men likafullt bryter väldigt mycket mot reglernas kanske centralaste mening om "bygger eller renoverar ett småhus". Jag tycker formuleringen bör ses över.
 
Tack för dina synpunkter. Du har rätt i att den formuleringen kanske borde ses över, då den har uppemot tio år på nacken och vårt forum har växt otroligt på den tiden. Från början handlade dock Byggahus.se bara om att bygga hus. Ganska snart utökade vi med att renovera också. Jag tar mig en funderare 2011 om vilka ämnen vi egentligen ska behandla på Byggahus.se. Gott Nytt År!
 
Tack för svaret!

Ja personligen tycker jag att det vi "pratar" om här är ganska rätt, dvs allt möjligt med någon slags koppling till boende, teknik, hantverk, hobby..... Hur man sen formulerar regler som passar in på detta är kanske inte helt lätt. Någon som som har någon åsikt?

Hur som helst, Gott Nytt År på er alla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.