Hej,

Är det någon som bytt ut kapilärtermostaten till uponor push 12 till något inte lika stenålders?
Har hittat en trådlös variant på conrad, någon som testat nåt liknande?
http://www.conrad.se/?article=646310
 
Krilleman
Kapilärtermostaten på push12 är nog där för slutkund inte vill betala för "flådig" teknik alltså få ner priset. Det jag spontat undrar är hur dom löst gängproblemet på olika termostater så deras elektroniska passar, det finns ju en del gäng-varianter för olika fabrikat...
 
krilleman_215 skrev:
Kapilärtermostaten på push12 är nog där för slutkund inte vill betala för "flådig" teknik alltså få ner priset. Det jag spontat undrar är hur dom löst gängproblemet på olika termostater så deras elektroniska passar, det finns ju en del gäng-varianter för olika fabrikat...
Var bland annat det jag också undrade över.
Känns bättre att lägga pengarna på en "beprövad" lösning, men det går säkert att ordna med rätt adapter.

Finns det ingen som har bytt ut kapilärtermostaten?
 
Jag bytte termostat på min golvvärmeshunt från floore till en trådlös variant
från Conrad. Funkar kanon, det följer med en adapter i paketet med shuntregleringen.
 
eluffe skrev:
Jag bytte termostat på min golvvärmeshunt från floore till en trådlös variant
från Conrad. Funkar kanon, det följer med en adapter i paketet med shuntregleringen.
Vilken köpte du då? Kan du klistra in en länk?

Har börjat kolla lite på KNX från schneider, men ställdonen där måste ha 230/24V matning och då blir de lite knepigare om man vill koppla in t ex element i systemet.
 
Det är samma som du hade hittat själv på Conrad http://www.conrad.se/?article=646310 min termostat enhet ser bara lite anorlunda ut. Förmodligen har man ändrat designen.

Shuntregleringen däremot ser exakt lika dan ut som min gör, i paketet låg det adaptrar till
lite olika modeller av reglerventiler.

Kan inte tänka mig att det inte skulle passa till en Push när det passade till min Floore
shunt, det finns inte så många olika sorters reglerventiler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.