Vi bygger två badrum och har börjat kolla in duschdörrar.

Vi har kollat in duscholux, ido, ifö, duschbyggarna, inredningsglas och svedbergs.

Måste de vara så förbaskat dyra? 20-25.000 på två glasdörrar är långt från vad vi vill betala!

Har ni några tips?

Förutsättningarna är två nischdörrar (inga svängda saker m.a.o) där någon av nedanstående bilder kan illustrera typexempel:
pdl3.jpg Ice-4.jpgPanther-2.jpg
 
Håller på att kolla duschdörrar jag med, har du kikat på hafa.se? Hade ganska ok priser!
 
Hemmakatten
Har du kollat med glasmästerier? eftersom jag vet att du bor i Sthlmstrakten kan jag rekommendera Äppelvikens glasmästeri. har köpt glas och speglar från dem och de har varit billigast i området. De är en liten glasfirma.
Fasadglas Bäcklin AB i Solna/Sundbyberg är stora, har mycket resurser och var absolut bäst o billigast när vi bytte innefönster.
Dessa, framförallt Fasadglas, borde ha glas till duischväggar. Kolla!
 
Vi har en duschdörr över som vi inte kommer att använda.
Impulsköp :-/

Glasdörr. 80 eller 90
 
Sofia_k: Har kollat igenom hela Sigro:s sortiment. Det är inte många dörrar som vi ej sett förut. Priserna är dock något bättre än rekommenderade priser.

Charisma: Hafa verkar har sjyssta priser, men det var svårt att finna någon dörr som såg sådär dyrcool ut ;D utan en massa aluminiumprofiler ovan och under dörren.

Hemmakatten: Äppelviken....hm. Om de är lika billiga som husen i området där så vete17 om jag ens vågar visa mej med min gamla bil...Ska dock ringa runt och fråga några glasmästerier. Det var ett bra tips!

Sweli: Har du ngt foto på glasdörren? Vi vill ha klarglasdörrar.
 
Jag ska försöka ta en bild. För närvarande håller jag på och leta efter handtaget till dörren. Vi öppnade paketet och vet inte riktigt var vi har lagt handtaget.

Återkommer så snart jag kan.
 
Jag är i stort sett klar med min badrumsrenovering, dock återstår vissa väsentliga detaljer. Den största av dem är att jag inte vet hurdan duschvägg/dörr/hörn jag ska använda mig av. För att ge en bättre uppfattning kan jag ladda upp en bild

dusch-C3-B6rn

http://www.ladda-upp.com/bilder/56400/dusch-C3-B6rn

Har ca 105cm mellan väggarna, Duschen ska som ni säkert förstår stå i hörnet ungefär vars pallen står på bilden.

Jag har funderat och letat utan att komma på vilken lösning som passar mig bäst, jag tror att ett duschhörn med ovala dörrar är uteslutet pga att de blir svåra att öppna, kabin är inget jag vill satsa på. Ett Duschörn med två raka dörrar kanske hade fungerat, eller en vägg med två eller en dörr...

Har ni några tips till en byggare med dåliga designer gener?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.