Är det någon som har erfarenhet av sonnys multistoker:). Om den fungerar bra osv. Tacksam för råd på andra märken med:p
 
Ingen erfarenhet. Tycker bara det verkar vara klent skit! Ser ut som ett riktigt dåligt hemmabygge!
 
Vad skall du elda med?
 
Jag skulle elda med flis.Såg anons på blocket om en nymo-brännare det kanske vore bättre
 
Vad för sorts flis? råflis torrflis grov flis?

Jag tror att både nymo och sonnystokern behöver rätt finhuggen flis.

Vad har du för budget?
och inte tänker du väl ha ett lite förråd och springa och fylla varje dag?
Då är nog vedeldning ett bättre alternativ...
 
Hej jag tänkte elda med flis. Är i skogen o hugger ett år flisar det nästa år. Grov flis eller finhuggen flis vet jag inte vad är bäst. I pannrumet gör jag ett föråd som jag fyller en gång i veckan med traktorn o lastaren. Fyra meter till tak där + craford port med dosa att öppna porten med är det i nuläget . Budget ?????????
 
Skeptisk-1 skrev:
Hej jag tänkte elda med flis. Är i skogen o hugger ett år flisar det nästa år. Grov flis eller finhuggen flis vet jag inte vad är bäst. I pannrumet gör jag ett föråd som jag fyller en gång i veckan med traktorn o lastaren. Fyra meter till tak där + craford port med dosa att öppna porten med är det i nuläget . Budget ?????????

Ja flisen blir ju grov eller fin beroende på hur man förädlar den...

I en traktorhugg som oftast är skivhugg med vassa stål blir det oftast fin flis.

Varför jag frågar om budget är, för att det kan skilja mycket i pris beroende på vilken typ av förråd man skall ha.

Som jag fattade det så har sonnystokern en liten behållare som skall handfyllas från det stora förrådet som du fyller med traktor? rätta mig om jag har fel...

Men gå hällre upp i prisklass och köp en lösning med fjäderomrörare eller skrapor som matar direkt till pannan, då fyller du ju flis och sotar pannan och slipper allt jobb med handfyllning.
 
Man vill inte fylla på förhand varje dag. Så det får nog bli brännare + flisföråd med omrörare
 
Men vilken brännare är bäst Har tittat på Nymo o Gotfire. Sonnys blir det inget av. Nymo var inte så dyr ca 22000 för den stora. Gotfire vet jag inget pris på.
 
_ap_
lätt GotFire om du ska välja mellan dom två.
Tror dock priset är det dubbla, + moms
 
Du har alltså en panna redan? Och tänker du bygga förrådet själv?
Nymo priset är ju bara för själva brännarhuvudet.
 
Gotfire. Enkel installation, skötsel och går väldigt tyst och fint. De saluför även skrapförråd.
 
Ska kolla mera på gotfire
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.