Just nu utanför GBG har vi mellan -15 till -20 och har haft så ett bra tag nu

Mitt I vår krypgrund har vi Hydroforen med tillhörande filter och Jag loggar tempen där, minsta temp har varit +0.5 :wow:

Ligger nu på +2.4 och ute tempen är -17.1

Vad har ni för temp i era krypgrunder vid dessa utetemperaturer?

Varför jag undrar beror på att vi bygger ut oxå med krypgrund, utbygget kommer att bli mer välisolerat mot huset en gamla delen m.a.o. kanske blir det kallare där nästa vargavinter

Och kommer att dra vidare inkommande kallvatten in dit, vill helst slippa värmekabel i/runt detta rör

Kan man förvänta sig att det fungerar med enbart isolering och hur mycket i såfall?

Så i ett annat inlägg "Varför fryser inte mitt vatten" en som körde med enbart isolering runt röret (troligtvis)
 
Tror inte det är någon större fara precis och jag tror inte skillnaden i temperatur i krypgrunden p.g.a isolering i golvet är speciellt stor heller.

Det har placerats isolerade vattenrör i krypgrunder hur länge som helst och det är relativt ovanligt med frysskador.
Jag var på en vattenskada förra vinter, ett hus som lämnats utan värme på och ett rör i köket som frusit sönder men rören i krypgrunden hade klarat sig.

Edit: du kan ju försäkra dig extra med att sätta en självbegränsande värmekabel som styrs vi frosttermostat
 
I den delen där toaletten ligger så har jag just nu i skrivande stund -2.1 grader!

Det frös nu för några dagar sedan så nu har vi droppande kran dygnet runt. Har även en kupevärmare där nere som jag kan dra igång när det blir kallt länge. Snart dags kanske....inte bra med minus där nere eftersom en del av rören inte är isolerade.
 
Jag har PEM-slang liggande fritt i min krypgrund(med lite sand över sig).
Den har aldrig frusit.
 
  • 26102009_018.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.