Jag funderar på en Elektrolux induktions spis modell EKD60950.
Men då man läser här så verkar det som Eletrolux induktions spisar låter onormalt högt.
Så jag tänkte att själv skulle få höra ljudet av en Elektolux induktions spis innan jag beställer. Men det verkar helt omöjligt att hitta någon handlare som har en inkopplad i Stockholms området, gärna norra Stockholm.
Närmast är en affär i Södra Stockholm som har en Elektrolux häll inkopplad.
Men det är väl inte samma sak?

Är det någon som har en Elektolux induktions spis som tycker att ljudet är OK?

Ser man på youtub blir man skaj http://www.youtube.com/watch?v=0V-tlzCBCGU
Det måste var fel på denna spis?
 
Tja, väldigt få av de större kedjorna har sina spisar inkopplade tyvärr. Electrolux home kanske?
 
Min inbyggnadshäll (Electrolux) låter mycket men inte lika mycket som den på youtube... Men olika grytor och stekpannor låter olika mycket.

Men! jag avråder ifrån allt som heter Electrolux. Har bara haft problem med samtliga maskiner: disk, häll, fläkt, och ugn. Och service är under all kritik! Just nu sitter jag och väntar på en maskin som jag skulle få utbytt men kom aldrig och efter många om och men och jagande så har jag fortfarande inte fått någon. Och ser ut som om att det kommer bli nästan 2 månaders väntan... Var samma sak när det vart fel på köksfläkten, om inte det var 3 månaders väntan då.
 
Vår E-lux häll låter inte. Ja fläkten går ju efter ett tag men det är bara vanligt fläkt ljud. Inga problem med ljudet
 
Är det ingen som har en Elektrolux EKD60950 induktions ?
 
Är det någon som har Elektrolux/HSQ Induktions spis eller Siemens/Bosch induktions spis.
Vad är bra/dåligt ?
 
Husqvarna QHC850I X är beteckningen på våran, installerad 2003 när vi böt vårt kök.
Hade mest dåliga erfarenheter av Electrolux vitvaror men eftersom vi köpte HTH kök i Homebutiken så vart det Husqvarna ändå. Induktionshällen har fungerat utan problem varje dag sen dess, den låter lite på minsta plattan ett surrande ljud som inte stör, övriga plattor är helt tysta.
Inga kvalitetsproblem alls med induktionsspisen, frysen har också fungerat hela tiden men kylskåpet är lagat 2 ggr, fläkten krånglar med av/på kontakterna så efter lite eget arbete har vi nu alla fall belysning och högsta effekt på den.
Diskmaskinen är utbytt mot en Bosch, inbyggnadsugnen likaså höll alltså inte ens 7 år, usel kvalitet på dom.
Generellt låg kvalitet har många ggr ångrat att vi köpte sånt skit igen men det kommer ALDRIG att hände igen!!
Jag rekommenderar ett annat märke!
 
Varför E-lux? Vi hade Simens vitvaror i våran lägenhet. När vi köpte vårt radhus hadde förra ägaren satt in nya E-lux vitvaror. E-lux suger. Värst är spisen: undra vem som kom på iden att den nedre av de två ungnarna i spisen skulle ha alla funktioner och bara över/undervärme i den övre. Så man måste krypa när man vill använda varmluftugnen. Köpt Simens istället för e-lux, mycket bättre kvalitet och någon har tänkt när de konstruerades.
 
Siemens = dyr, märklig design ibland (De borde nyanställa designers)
E-lux = billigare

Så varför man köper E-lux är väl ganska självklart.

Har haft Electrolux induktions häll (EHD60020P) och spis (EKD60005W) i 6 år nu och de har fungerat klanderfritt. Ljudet är inte störande på nåt vis om man har bra kokkärl, avråder er från att använda något där det finns en IKEA stämpel.
 
Ja varför en Elektrolux spis då dom inte äns vågar visa upp den inkopplad (Är det något Elektrolux är rädda för?).
Idag var jag på Landsvägen i Sundbyberg och tittade på Siemens spisar i deras demo utställning.
Där var alla spisar ugnar mm inkopplat och bara att testa själv. http://www.siemens-home.se/hem/solna-showroom.html

Elektrolux har förlorat en kund till jag kommer att köpa en Siemens induktions spis HC778540U eller HC778240U
 
Får revidera mitt inlägg, frysen packa ihop inatt :( det betyder att allt utom induktionshällen har pajat så max 7 år kan man utifrån våra grejer räkna med att Electrolux maskiner håller ihop, gäller inte kylskåpet dock som är reparerat flera ggr redan, gäller inte tvättmaskiner heller för det har vi haft tidigare som inte höll måttet.
Centraldammsugaren höll förresten bara 5 år innan den brann upp.
 
GzO skrev:
Siemens = dyr, märklig design ibland (De borde nyanställa designers)
E-lux = billigare

Så varför man köper E-lux är väl ganska självklart.

Har haft Electrolux induktions häll (EHD60020P) och spis (EKD60005W) i 6 år nu och de har fungerat klanderfritt. Ljudet är inte störande på nåt vis om man har bra kokkärl, avråder er från att använda något där det finns en IKEA stämpel.
Electrolux är inte billiga. De må ha ett lågpris segment...Men inte är det ett lågpris märke.

Jag har inget ur deras billiga segment men ändå håller de inte kvalitet där efter. Väntar fortfarande på utbytes enhet...Electrostrul
 
Då ja bestämt mig så var det dax att beställa men av misstag så råkade jag få upp Danska www.pricerunner.dk
Och upptäcker att HC778240U endast kosta 8500 danska kr. Hur är detta möjlig att det är så stor pris skillnad då den kostar 15440 SEK Sverige?
Så jag går in på www.123hvidevarer.dk på deras live chatt och frågar vad transport hem till mig i STHLM kostar dom svarar 995 DKR. OK då beställer jag totalt 9495DKR = 11490SEK alltså spar jag 3950 Svenska kronor.
 
Ja är det så... så är det nog bara att slå till :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.