Hej!
Undrar vad ni har för erfarenheter av prisuppgifter för grund? Jag har av min leverantör på Faluhus fått ett pris på 1200 kr / m2.

Vad bör priset ligga / m2 för en gjuten platta?

Grunden innehåller cellplastisolering 300 mm + cellplastisolering 60 mm utanför hörn, armeringsmatta, armeringsjärn. Värmeslingor Euroflex med rörhållarskena c/c 300 mm, schaktning, fyll och gjutning.

Vi har som sagt fått ett pris på 1200 kr / m2 PLUS
50 000 kr för materialkostnader enl. ovan.

Verkar detta rimligt? Vad är era erfarenheter? Tacksam för svar!

MVH
Lina
 
Det är svårt att säga då fyll och shaktning ingår i din offert, det är just sådant som sklijer från tomt till tomt....fyll kan kosta allt från 0:- till 300.000:- beroende på hur tomten är beskaffad.

Materialsats från Dorocell kostar 380:-/kvm + moms och innehåller allt material inklusive allt med golvvärmen och isolering, armering, kantbalk UTOM betongen och det som behövs under isoleringen (fyll & shakt). Arbete ingår inte heller.

(Jag har fått pris från Norrbottens grundmontering på 1500:-/kvm + moms också....) :surprised:

Så 1200:-/kvm låter inte såå häftigt dyrt.
 
ok! tack för svaret!
ska fundera...
Hälsn Lina
 
Gomorron,

Gäller dessa priser i Sthlms området? Jag har fått ett pris på 1800 + moms (ink. bl.a. platta på mark, shaktning (inga jätte mängder, kanske 2 dagars jobb), återfyll (ca 1 lastbilslass), VVS, dränering, brunnar och golvvärme).

Är detta ett pris som är helt åt skogen? ???
Tycker det är jättesvårt att veta vad som är rimligt när man inte är inne i branchen.

Mvh
N
 
Hej
Det verkar vara en bra tomt, då skall den inte kosta mer än ca 1600 kr kvm
Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.