Hej
Ska lägga in ett Pergo, original Exellence golv.
Just detta golv hade bl.a något som kallades "SoundBloc" som verkar betyda att underlags materialen redan sitter fast på plankans undersida.
Försäljaren sa att detta räcker men min fråga är, om man iaf. ska köpa och lägga dit ett löst underlagsmaterial för att det ska bli riktigt bra ??
Detta golv kommer annars att ligga direkt på ett betong golv....
Någon som gjort på ena eller andra sättet ?? :S
 
Har nu varit i kontakt med Pergo.
Som säger att man inte ska lägga annat än plastfolie, (åldersbeständig polyetenplast) för att då kan resultatet bli sämre och inte bättre som jag funderade på.:)
 
åldersbeständigplast och "soundblock" funkade inte för mej. Fick lägga foam för annars knackade golvet på vissa ställen.
 
Ok, provade du utan foam först??

Detta var svaret jag fick på min fråga som jag ställde till Pergo om man för bästa resultat skulle ha båda två...:
Det kan bli sämre!
Vi har ett så kallat SoundBloc under plankan.Om du lägger ytterligare ett mjukt underlag under så är det risk att fogarna knäcks.Det enda du behöver är plastfolie, (åldersbeständig polyetenplast) som vi även säljer, som fuktspärr.
 
ptlf skrev:
Ok, provade du utan foam först??

Detta var svaret jag fick på min fråga som jag ställde till Pergo om man för bästa resultat skulle ha båda två...:
Det kan bli sämre!
Vi har ett så kallat SoundBloc under plankan.Om du lägger ytterligare ett mjukt underlag under så är det risk att fogarna knäcks.Det enda du behöver är plastfolie, (åldersbeständig polyetenplast) som vi även säljer, som fuktspärr.
Jepp testade utan foam först. Var tvungen att göra om allt efter att golvet "klickade" när man gick på vissa ställen. Kan bero på att mitt betonggolv var för ojämnt. På vissa ställen om man kollar riktigt noga kan man nog se en tendens till att fogarna knäckts men golvet är ljudlöst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.