Tycker att det luktar illa i badrummet ibland. Speciellt efter att någon duschat. Har lokaliserat lukten som är avloppslukt mellan dörrkarm och vägg. Har tagit bort en kåpa som täcker två slinhor med rör, upp och ner i golvet, en varm och en kall slinga. Dessa sitter precis brevid dörren. Vad är detta för rör? Och hur kan det lukta avlopp från "väggen"?
 
Tyresö
Troligtvis är avloppsröret draget i trossbotten nära väggen, och avloppsröret läcker. Vi hade det problemet när vi flyttade in i vårt hus pga pajasen som bodde här innan, hade gjort en pajasombyggnad.

Jag fick slita ur trossbotten och göra om hela jobbet och peta in ny isolering......det luktade in hallon.....
Nu är avloppsröret förankrat och kan inte gå isär i kopplingarna.
 
Tack för tipset! Luckan ner till torpargrunden är typ 2 meter från där lukten kommer, dock luktar det inte nedifrån luckan. Huset är byggt 2000 och vi flyttade in för 2 veckor sedan. Rinner inte "skiten" och vatten ut i trossbotten om röret är trasigt?
 
Om avlopps luftningen inte fungerar riktigt så kan det bubbla upp när ni duchar någonstans skall ju luften ta vägen. Detta kan bero på att det är halvstopp i avloppet, oftast tvättmedel eller diskmedel som bildat klumpar.
 
Precis! Det bubblar och låter under rörslingorna vid dörren där lukten kommer ifrån. Ska ringa en rörmockare imorgon, kan jag spola i kranen eller rinner allt vatten ut i trossbotten? Kanske är en dum fråga men detta är ju inget man gör varje dag...
 
Hur gick det?
Fått någon lösning på problemet?
Jag frågar för att jag har precis samma problem som dig.
Dock så har jag inget problem med avluftningen eller att det kommer något avloppsvatten genom trossbotten.
Misstänker att jag har ett luftläckage i avloppsröret i golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.