Är i planeringsstadiet att lägga i golvvärme på vissa ytor i mitt hus från -67, huset står på krypgrund och har ett bjälklag av lättbetong.
Har i dag inga problem vad gäller fukt i krypgrunden, vad jag har läst mig till på internet så har det förmodligen med att göra att lättbetongbjälklag i slutet på -60 talet inte isolerades så bra och att värmen i huset värmer krypgrunden också. "Med följden av kalla golv"

Är det någon som lagt in golvvärme ovanpå en krypgrund från 60-70 talet? Har ni haft några problem?

Överallt på internet så kan man läsa att detta kan ge problem men ingen av den samlade vetenskapliga expertisen kan
säga hur det skulle ge problem.
 
Hur gör man ett golvbjälklag av lättbetong?

Blir säkert väldigt stora värmeförluster med golvvärme då. Ska vara minst 25cm isolering under. Bara golvvärme i vissa delar riskerar att skjuta fuktproblem till områden utan golvvärme. Förmodligen bäst att bygga om krypgrunden till varmgrund. Tätning, isolering, kontroll på fuktnivå osv. Alltså låta värme läcka ner men att värmen blir kvar i en isolerad krypgrund så temperaturen ökar där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.