Hej.

har kollat runt lite efter bra priser i stockholm.. hittar www.vedtaxi.se
är det någon som känner till dom eller har några erfarenheter av dom
 
Hej!

Försök att få tag i en bonde som handskas med ved, kanske svårt i sthlm...
Jag köper 300:-m^3 av en bonde där jag bor, hemlevererat.

Vedtaxi låter svindyrt jämförelsevis..
De anger inte heller hur mycket en säck motsvarar i volym..

En säck kan beräknas som mellan 15 - 25 liter
dvs. 60 säckar X 25liter 1,5m^3 travat, otravat 3m^3 som mest..
(1200:-/m^3 baserat på otravat)
DYRT!!!!!! Och då har jag ändå räknat högt på volyminnehållet på säckarna, även högt på otravad volym.

Sen blir man lite misstänksam, "rowos" första inlägg är indirekt reklam med länken....
Ägaren till vedtaxi.se?
 
Tack för tipset..

Haha måste ju bara svara på din lilla fundering där.. om jag nu skulle vara ägare eller anstäld hos det länkade företaget.. skulle inte det då göra mig jävligt blåst eftersom det finns sajter där man annonserar gratis.. också blåst för att det bara är några få som läser detta..

Nej du.. jag ville nog mer ha lite tips och se om någon har erfarenhet av företaget eller liknande företag eftersom jag bor mitt i stan så är en dörr till dörr service perfekt för mig
 
rowo skrev:
Tack för tipset..

Haha måste ju bara svara på din lilla fundering där.. om jag nu skulle vara ägare eller anstäld hos det länkade företaget.. skulle inte det då göra mig jävligt blåst eftersom det finns sajter där man annonserar gratis.. också blåst för att det bara är några få som läser detta..

Nej du.. jag ville nog mer ha lite tips och se om någon har erfarenhet av företaget eller liknande företag eftersom jag bor mitt i stan så är en dörr till dörr service perfekt för mig
Det är inget unikt med ert inlägg från dem som försöker göra lite reklam i svergies största hus o hembyggarsida...
Men det är säkert som du säger..
Lycka till med vedjakten :)
 
Här kommer med lite ny info om ved i Stockholm. Som jag skrivit i mitt tidigare inlägg om ved är det svårt att komma ner i pris på ved i storstan. MEN pratade med Mellanskog idag att jag var intresserad att köpa långved alltså stock 3-5 metersbitar helst björk,då jag vet att man avverkar i närheten. Detta verkade inte vara helt omöjligt kanske det blir en bil eller bil med släp (bil 12-15m3fub) priset kunde han inte säga på rak arm men vet att de betalar bönderna ca 300kr m3fub. Då skulle både jag,bonden och Mellanskog bli nöjda vid rätt pris + korta transporter vilket gynnar alla också.
Annars verkar det som att alla tar lika mycket för sin björkved 720 kr m3 stjälpt mått.
 
rowo skrev:
Tack för tipset..

Haha måste ju bara svara på din lilla fundering där.. om jag nu skulle vara ägare eller anstäld hos det länkade företaget.. skulle inte det då göra mig jävligt blåst eftersom det finns sajter där man annonserar gratis.. också blåst för att det bara är några få som läser detta..

Nej du.. jag ville nog mer ha lite tips och se om någon har erfarenhet av företaget eller liknande företag eftersom jag bor mitt i stan så är en dörr till dörr service perfekt för mig
Haha, jag tror du avslöjade dig ännu mer nu. =) d^_^b
 
Går det att komma billigare undan om man köper kubbar och klyver själv?
(bor i Danderyd)
Att kapa till kubbar vill jag dock helst att någon annan gjort.
Vedhuggning är en mycket trevlig träningsform.

Nu har vi så det räcker denna vinter och nästa (från de träd vi fällde på tomten) men det gäller ju att ha en långsiktig plan för husets energibehov.
 
... och om ni vill ha er uppfart blockerad vid tomtgräns och ett trevligt kundbemötande med orden "...anger du inget annat så levererar vi så här..." så kan jag starkt rekommendera Stockholms Vedlager ;)



 
Mitt svar på om priserna vedtaxi har är ok eller ej beror på hur möe man skall elda.
Myselda lite en helg, två tre säckar, kanon, smidigt och bra priset skiter man kanske i just då, man betalar för att få det hem till dörren.

Skall man elda lite mer är det svindyrt 30st 40 literssäckar kostar 1740kr. vilket blir 1,2 kubik
Hittade ett ställe som tar 750 kr för en 1,5 kubiks säck, visserligen + frakt och inte i stockholm.
 
bumpar denna tråd. var hittar man billig ved, gärna paketerad i nät.
 
Billig ved paketerad i nät existerar inte tyvärr.
 
  • Gilla
arvid0
  • Laddar…
Det finns en del på blocket.
 
..men inte billig OCH i nät. ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.