När vi kollade med borohus så tar dom in grund och markarbete på entrepenad även uppbyggnad på själva huset. Det ända som kommer från fabrik är stommen inkl matr

Tycker dom verkar ha vettiga i priser och bra standard jämfört med många andra.

Vart har du tänkt att bygga?? Nyfiken som man e :)
 
Vi är också intresserade av Borhus. I den kalkylen vi fick så får man göra rätt mycket markarbeten själv innan, som gräva, schakta m.m. Detta var inte inräknat i hus-kalkylen.... men känner man en som kan gräva så blir nog allt bra och billigt. :)
 
Jag och min sambo var på husknuten i söndags och kollade på Borohus villa Rymd, då fick vi priset på NF 1,7. Vi blev mycket intresserade på den villan så vi började maila dom och hörde om lite olika priser och då svarade en annan försäljare att villa Rymd kostar 1,95 NF. Samma hus men det skilde 250.000kr på priserna. Har Boro hus inga fasta priser :-/ .Ska man börja maila runt till olika försäljare och börja spela ut dom mot varandra och se vad man får för "bästa pris". (Försäljarna fick samma uppgifter om vad våran tomt ligger och hur stor den är.)
 
Kan det inte vara så att han på husknuten menade att 1,7 Nyckelfärdigt hus men exl grund?? ::)

Ibland så säger dom NF fast plattan ingår inte utan dom menar allt ovan grund.
Kan vara så. Med tanke på att det skiljer så mycket.

Om inte så var det då en gräslig skillnad, vet att det skiljer beroende på snözon.

Men inte så mycket som 250,000kr :(
 
Nej, vi hörde om priset enbart stommrest också och där skulle det kosta 1,3 exl. plattan som skulle skulle gå på 1000/kvm... :-/
 
Vilken av alla "rymd villor" är det ni diskuterar? Jag har lite olika priser på byggsqatserna så det vore roligt att kolla dessa emot NF för att se vad de tar för monteringen.
 
Återgår till tråden...

Vi har valt Borohus, vi ska bygga i Malmö.
Blanda inte Borohus med Team Boro, det är inte samma företag.
Att de inte skulle dränera är en myt, det är inte Borohus som gör markentreprenaden, dessutom finns givna regler angående detta som din KA skall kontrollera.
Anledningen till att vi valde Borohus var att de hade ett prisvärt alternativ i Boro Bas 176, dessutom med bra standard, golvvärme, kakel och klinkers i våtutrymme, ekparkett, marbodalkök mm. Vi stod och valde mellan det och Eksjö lyckan bl.a. men vi ville ha lite större hus samt att Eksjöhus har riktigt lång leveranstid på huset. Hittils är vi nöjda med Borohus, trevliga och kunniga säljare, vi får hoppas att det känns lika bra om ett halvår...

"Har fått tomt och funderar på att bygga med Borohus, någon som har erfarenhet av dem? En granne till oss sa att de inte dränerar riktigt vid grundarbetet. Men jag är inte riktigt säker på om det är Borohus eller Team Boro. Team Boro finns väl inte mer?

Tacksam för svar "
 
Jag var på husknuten precis när Rymd 161 var klart, då sa försäljaren att priset var 1,7-1,8 milj NF från färdig grund.
Igår var jag i kontakt med Borohus säljare i Karlstad och fick veta att byggsatsen kostar 1037000.
 
Vi ska bygga ett borohus i Karlstad. Ett Uppland 158 med ganska mycket ändringar. Vi har nog kommit fram till att de är prisvärda. Jag har fram till idag bara bra erfarenheter med säljarna i Värmland. 'Ta i trä'

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.