Göran.W
V8dc skrev:
Hahahaha, visst är det så!

Är sugen på en Hilti eller Milwaukee, bara för jag gillar utseendet och aldrig ens hållit i en sådan :D

Har givetvis kännt och klämt på några dragare, men tycker det är svårt i butiken...
Får heller ingen uppfattning om batterilängd och hur starka de är....
Milwaukee värkar vara starka maskiner:D
http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=en-GB&v=gSWw60zD4Vg

Har själv Dewalt 18 volt som funkar bra och är stark som tusan men är på tok för tung och klumpig.
 
Här finns en tråd ang. Hiltis nya SFC 14-A. Köpte som sagt en sådan för någon vecka sedan och jag är fortsatt mycket nöjd. En höjdarmaskin helt enkelt. Behöver man vinkel- och excenterchuckar får man titta åt en annan bra tillverkare. Är du ute efter en liten, förbannat exakt och lättarbetad maskin skulle jag rekommendera SFC:n alla dagar.
 
Blå Bosch är säkert ett utmärkt val.....
 
Har beställt från prishammeren, en Makita BHP452. Får se hur den blir att jobba med, väntar med spänning på leveransen! :)

En fundering bara, tog 220v snabbladdaren (24min) och tycker att det inte borde vara några problem att använda den i 230v uttag va? Borde ju stå på laddaren när man får den om det står typ 250~V, att den klarar upp dit.
Sen kontakten... är det dansk kontakt mån tro? I så fall köper man väl bara en adapter som gör om till svenskt?
 
Laddaren kommer fungera ypperligt, även om det är märkt med 220V.
 
Ja men dåså.. då kan jag andas ut :) hehe... danmark och Europa har väl 230v 50Hz så bör ju inte vara några problemas.

Men kontakten, vet du/nån om det är "dansk stickkontakt"? hur som haver så går det ju köpa en adapter för alla möjliga kontakter.
 
Det verkar som att en ojordad stickpropp från Danmark KAN fungera, men passar dåligt. Jordad passar inte alls då jordstiftet sitter fel enligt vad jag läst.

Dock kan jag ha fel, men räkna med kontaktbyte oavsett jordad eller ojordad.
 
Supernöjd med min blåa bosch jag köpte!!!

En fråga bara, vad fasiken ska jag ha systainern till????
Tar ju bara plats.
Förstår till fullo hantverkarna och att den går att bygga ihop med andra verktyg.
Men för mig som glad amatör snickrandes hemma så är det ju bara en otymplig låda....
 
V8dc skrev:
Supernöjd med min blåa bosch jag köpte!!!

En fråga bara, vad fasiken ska jag ha systainern till????
Tar ju bara plats.
Förstår till fullo hantverkarna och att den går att bygga ihop med andra verktyg.
Men för mig som glad amatör snickrandes hemma så är det ju bara en otymplig låda....
Håller med dig - en ensam systainer är inte mycket bättre än någon annan låda från andra tillverkare. Skulle dock tro att du lätt kan sälja av den.
 
Nä både Systainer och L-boxx är ganska värdelösa när man bara har en.
Dock är dom ju bra om man har en extralåda med t.ex bits och borr.

Men sämst låda hittils för mig var nog den till min hitachi skruvdragare som hade plats för en arbetslampa (som inte ingick) så den var 15-20cm längre än vad som var nödvändigt.
 
Såg i tidningen igår att Maxi (Stockholm) har en Hitachi 18V LI-IOn maskin med 2 batterier för typ 1400:- istället för 3000:-
/Peter
 
Såg den jag med, är den nåt att ha?

Saken är den att jag har varken skruvdragare eller borrmaskin och om jag behöver en så har jag lånat pappas och det känns som det är dags att köpa en egen. Men när jag läser runt så verkar många tycka att det är overkill att köpa en så stor maskin. Idag bor jag i lägenhet och den kommer just nu endast att användas till enklare skruvdragning några gånger om året men förhoppningsvis blir det hus om ca 1,5 år så då skulle den komma mer till sin rätt.
Är det pga. vikten som många verkar ha en mindre skruvdragare för det vardagliga lite enklare skruvandet och en större maskin när det verkligen behövs kraft? För Boschen som jag brukar låna nu väger ca 1,8 kg med batteri och jag har aldrig upplevt det som ett problem, men så använder jag den som sagt inte så mycket heller.
 
Till det priset: Spring och köp omedelbart om handtaget känns ok att hålla i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.