Behöver lite hjälp...

Jag tänker sätta foder runt ett fönster. Problemet är att tidigare ägare klätt om väggarna med gipsskivor och gått med gipset ända in mot fönstret. Detta gör att om jag nu sätter foder så finns det inget utrymme att klä "innersidan" mot själva fönstret med en list som döljer skarven mellan gipset och fodret. Dessutom går gipset så långt in att fönstret inte kan öppnas helt innan det tar i gipset. (Fönstret öppnas inåt).

Fodret jag köpt är sk. allmogefoder. Jag bifogar ett gäng bilder som kanske förklarar bättre hur det ser ut. Min fråga är hur löser jag detta enklast?




P1014545.JPG

P1014550.JPG

P1014555.JPG
 
Sätt kniven i gipsen och skär av 20-25 mm runt fönstret.
Ser lite dåligt på bilderna, men någonstans anar jag tretex bakom? I så fall är denna ännu lättare att skära.
Kapar du bort mer på gångjärnssidan blir du av med problemet(?) att fönstret tar i...

Bygg sedan med planyhyvlad list från fönsterkarmen, som du kapar i samma bredd som gipsen och underliggande är tjockt.

//Daniel
 
instämmer, du kan också ta en rasp och fila bort så mycket du behöver. busenkelt (Men dammigt)
 
Milkshaken
ja eller ta en tigersåg och kapa i drevspringan, då ser du om det är drevat som det ska oxå... annars komplettera det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.