Hade under november 2010 en förbrukning på 3663 kWh för uppvärmning och hushållsel. Om man jämför, är det en hög, låg eller normal förbrukning?
 
Hur stort är huset? Jag hade under november en elförbrukning på 1035 kWh för uppvärmning och hushållsel. Dock tillkommer en del ved. Mitt hus är på 64 kvm och är ursprungligen byggt som en sommarstuga. Storlek på hus och isolering har mycket med saken att göra.

Erik
 
Sorry, trodde det skulle komma med i min "signatur".

Huset är 160 kvm med 60 kvm biyta, så då låter min förbrukning rimlig...om man nu kan jämföra?
 
LIte av hur långt är ett snöre? ;)
Det beror en hel del på hustyp, hur många ni är, hur tjock isolering ni har osv men med tanke på det väder som har varit så tycker jag att det är rätt ok.
Jag gjorde av med lite över 2000 men då har jag 120m2 + 20 till halvvarma. Har stödeldat en del också
 
Elvärme ?, Ja då är det nog rimligt med 122kWh/dygn så kallt som det har varit ! (I ett "standard-hus", utan extrem isolering).. Förra vintern hände det att vi drog 180kWh/Dygn i vårt fritidshus i Dalarna trots stödeldning i två vedkaminer !! (Iofs -30 ute men ändå)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.