jeffan skrev:
Tänk på att ELJO Renova kommer att utgå.
Så ingen ide att börja sätta in det om man vill komplettera mer om något år.
Ska dom? Är det inte bara Trend som ska utgå (på långt sikt)?

//Patrik
 
Jaså ska Renova upphöra? Dags att ta hem med andra ord
 
Jo precis, det blir samma öde som trend.
Mins inte vad det nya skulle heta men det blir samma insatser men med olika fronter.
 
Misse skrev:
Tack för svar! Eljo Renova med glas (tror att de är dessa i alla fall
[länk]) skulle helt klart kunna vara ett alternativ (kanske med glas och grått om det går?!) men det blir inte billigt att byta ut allt i huset...
Bra att det finns modularauttag i serien, så man inte förlorar stilen. Precis så såg nätverksuttagen ut på 1910-talet.;)
 
Byggfabriken har verkligen grejer som ser gamla ut. Fast jag saknar plåtkulo och kulotång.
Måste ju gå att få tag i? Har sett att det finns i nya hus på Skansen i Stockholm. Fast det kanske är fejkat.
 
jeffan skrev:
Tänk på att ELJO Renova kommer att utgå.
Så ingen ide att börja sätta in det om man vill komplettera mer om något år.
Vet du när de kommer att utgå?
 
Misse skrev:
Jag tycker även om sådana där runda strömbrytare (Eljo Renova) men är lite rädd för att den vita plasten kommer att gulna med tiden...
Jag har haft vit Renova sedan 2002 och ser ingen tendens till gulnande.
 
jakobnm skrev:
Jag har haft vit Renova sedan 2002 och ser ingen tendens till gulnande.
Låter ju väldigt bra (om man nu fortfarande kan köpa dem i början av nästa år då vi får tillträde till vårt "nya" hus).
 
Misse skrev:
Vet du när de kommer att utgå?
Nej. Kan kolla.
Återkommer
 
jeffan skrev:
Nej. Kan kolla.
Återkommer
Jag har precis varit i kontack med Schneider Electric som ju har Eljo Renova i sitt sortiment och de dementerade bestämt att dessa skulle utgå då det är en produkt som säljer väldigt bra.
 
Tänkte det jag också. Men går de månne över till samma "bas" som den nya serien? Dvs innandömet blir lika?
 
Lånar tråden lite... Har just köpt några Renova Strömställare och fattar inte hur man får loss ramen för att kunna montera in den i väggen...

Tacksam för svar!

Mvh
 
Rikard Ågren skrev:
Tänkte det jag också. Men går de månne över till samma "bas" som den nya serien? Dvs innandömet blir lika?
Innandömet är ju lika redan. Förutom att hörnen är bortklippt på Renova insatserna. (Annars hade de ju ej täckts av ramen.)

Tvivlar på att Schneider skulle vara så dum att de tog bort Renova..

Tror även att det är väldigt långt borta att de ska skrota Trend!
 
Ja, de måste väl först se om Exxacten verkligen säljer bra (säljer bättre än Trenden?) innan de kan börja fasa ut Trend. Det skulle vara intressant att få höra hur bra den har sålt hittills faktiskt.

Men en sak jag irriterar mig på är att insatserna till tvåvägsuttagen inte är förändrad! Envägsuttagen är ju helt omgjorde och helgrymma, varför inte göra samma sak med tvåvägarna??? Fick inte plats?

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Men en sak jag irriterar mig på är att insatserna till tvåvägsuttagen inte är förändrad! Envägsuttagen är ju helt omgjorde och helgrymma, varför inte göra samma sak med tvåvägarna??? Fick inte plats?

//Patrik
För att det nästan bara är i Sverige som vi använder oss utav 2vägsuttag. På sikt verkar de som att vi måste gå över till bara 1vägsuttag även här. Dessutom med Gira, Jung och även Exxacten är det snyggare att sätta två stycken 1vägs än ett 2vägs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.