Tyresö
kamilenski skrev:
Tyresö

Ska du ha DITT face på skivan???

:wow:

Hahaha, jo det skulle göra sej riktigt bra.....inte!

Då tror jag att det blir bättre med en sån här bild, så min underbara fru får se hur mina kunder beter sej när dom gjuter.
 
  • Även betongarbetare har humor.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tyresö skrev:
Hahaha, jo det skulle göra sej riktigt bra.....inte!

Då tror jag att det blir bättre med en sån här bild, så min underbara fru får se hur mina kunder beter sej när dom gjuter.
Jo, det kunde ju bli riktigt häftigt! Tänk dig en bild på dig och frugan, tagen från där glaset ska sitta så ni får köket i bakgrunden, när ni står iklädda förkläde och kockmössa och tillsammans lagar en härlig doftande gryta! Som en spegelbild av det perfekta kökstillfället eller nåt. Eller om man har bilder av sig själv bakom hela köket, bak vasken en bild på när man diskar, bakom bänken står man själv och hackar lök... Tänk att komma ner till frukosten, trött och grinig och möta en pigg och snygg version av sig själv? Och de kunde ju retuschera bilderna också... Om man inte tycker man är tillräckligt snygg innan, menar jag. Fast det kanske kräver ett visst mått av egenkärlek för att uppskatta ett sådant kök? ;)

Vore fint om man kunde ha utbytbara bilder också, på jul t ex, en tomte som tittar upp bakom spisen...
 
Hemmakatten
Vi har gråfärgat spegelglas bakom diskbänken. Fastsatt direkt på väggen med hmm, nåt lim. Väggen är 2400mm. Beställde allt via glasmästaren,både måttagning, glas och montering. Kändes lugnast så eftersom alla eventuella fel får de stå för. Nu blev det inga fel, utan tvärtom kanonbra. Vi har vanligt glas, inte härdat eller laminerat. Har haft det i ett par år nu och vi är mkt nöjda. Lättstädat är det också.
 
Tyresö skrev:
Hahaha, jo det skulle göra sej riktigt bra.....inte!

Då tror jag att det blir bättre med en sån här bild, så min underbara fru får se hur mina kunder beter sej när dom gjuter.
Hoppas för hans skull att du inte har luftfickor i pumpen! ;)
 
Tyresö
Stringfellow Hawke skrev:
Hoppas för hans skull att du inte har luftfickor i pumpen! ;)

Nej, det är ingen risk, jag har stenkoll på sånt. Kunderna märker ingen skillnad, men jag ser direkt om det blir en 0,5 sek. fördröjning på betongmatningen och då stannar jag pumpen och låter luftfickan "självdö", eller så kör jag on/off ett antal ggr så att det bara blir en försiktig puff när luftfickan kommer ut - självklart meddelar jag betongarna så att dom skyddar ögonen mot betongstänk.

Orsaken till att det blir luftfickor är pga dom där Djä#¤% betongbilschaufförerna är mer intresserade att SMS:a på sin mobil, än att hålla rätt betongnivå i tråget på betongpumpen.

Vissa chaufförer är helt hopplösa med det, fast då brukar jag backpumpa så att luftfickan skjuter ut i mitt betongtråg och då exploderar det betong över hela betongbilen och chaufför.
Det är rätt åt dom när dom inte sköter sitt jobb - dom är på bygget för att lossa betong - inte att SMS:a till sin flickvän.
 
Tyresö skrev:
Nej, det är ingen risk, jag har stenkoll på sånt. Kunderna märker ingen skillnad, men jag ser direkt om det blir en 0,5 sek. fördröjning på betongmatningen och då stannar jag pumpen och låter luftfickan "självdö", eller så kör jag on/off ett antal ggr så att det bara blir en försiktig puff när luftfickan kommer ut - självklart meddelar jag betongarna så att dom skyddar ögonen mot betongstänk.

Orsaken till att det blir luftfickor är pga dom där Djä#¤% betongbilschaufförerna är mer intresserade att SMS:a på sin mobil, än att hålla rätt betongnivå i tråget på betongpumpen.

Vissa chaufförer är helt hopplösa med det, fast då brukar jag backpumpa så att luftfickan skjuter ut i mitt betongtråg och då exploderar det betong över hela betongbilen och chaufför.
Det är rätt åt dom när dom inte sköter sitt jobb - dom är på bygget för att lossa betong - inte att SMS:a till sin flickvän.
d^_^bd^_^bd^_^b

Den gillar vi...

Som när jag hade en kille anställd tidigare...
Han var också så jäkla upptagen med att skicka sms till sin tjej som tydligen låg hemma och inte gjorde något vettigt om dagarna så han blev inte långvarig kan jag säga...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.