Vilken webläsare är bäst?

  • Internet Explorer

    7 Röster 10,0%
  • Firefox

    34 Röster 48,6%
  • Opera

    7 Röster 10,0%
  • Chrome

    20 Röster 28,6%
  • Annan

    2 Röster 2,9%
  • Antal röster
    70
Nimajneb skrev:
Men duuuu, man kan ju inte mjäka o ge möjlighetet o tycka att alla är i rättvisans namn lika bra....

Bäst med Gänsefüßchen tvingar dig ju att ta ställning men ändå så finns glimten i ögat där.
Det kan jag visst det. Jag är svensk och bor i sverige. Då är det ok att tycka att alla är lagom bra.

Dessutom vore det orättvist mot dom andra webläsarna om jag pekade ut en som bäst på subjektiva grunder. ;)

Skämtåsido, jag kör helt enkelt det jag är van vid, men jag skulle byta direkt om jag upplevde någon som "bättre".
 
skalman1 skrev:
Jag kom just på en (för mig) överlägsen fördel med firefox: det finns ett opel kapitän tema.

:)
Tänk, jag har svårt att bestämma mig för om det är en bra eller anus-funktion...... :p
 
MathiasS skrev:
Tänk, jag har svårt att bestämma mig för om det är en bra eller anus-funktion...... :p
Smisk ska du ha! :p
 
Innan man kan svara på frågan "vilken är bäst" så måste du definiera "bäst". Bäst för vem, till vad?
Jag tycker till exempel att FF är väldigt bra på grund av plugginaran (eller vad plug-in heter på svenska i bestämd form pluralis) Firebug och Validator. Men det är ju helt meningslösa finnesser för en person som inte sysslar med webb-utveckling.
 
andersmc skrev:
Innan man kan svara på frågan "vilken är bäst" så måste du definiera "bäst". Bäst för vem, till vad?
För dig och dina behov.

Om det fanns någon som var bäst för alla o allt skulle det bara finnas en produkt ppå marknaden
 
Tyresö
MathiasS skrev:
Det kan jag visst det. Jag är svensk och bor i sverige. Då är det ok att tycka att alla är lagom bra.
.

Underbar kommentar....
 
Tyresö
Nimajneb skrev:
För dig och dina behov.

Om det fanns någon som var bäst för alla o allt skulle det bara finnas en produkt ppå marknaden
Det stämmer inte! Jag är ju bäst i min bransch (hehe) - ändå finns det andra som gör samma sak i samma bransch...

När det gäller datorer och mobiltelefoner, så är det mina barn som gör alla förinställningar så att allt fungerar. Själv har jag 0 koll på sånt - och bryr mej inte heller, viktigast är att det fungerar.
 
Tyresö skrev:
Det stämmer inte! Jag är ju bäst i min bransch (hehe) - ändå finns det andra som gör samma sak i samma bransch...
Men va bra, kan du svänga förbi i morrn o gjuta en 80m2 platta till mig? Om du även slänger ihop formen innan så bjuder jag på en espresso eller två.
:D
 
Chrome är bäst enligt mig. Jag upplever den som den snabbaste webbläsaren och den webbläsaren som levererar störst skärmyta (by default) på höjden när man kör med flikar.

När man utvecklar upplever jag Firefox som bäst. Snyggast är Safari. Internet Explorer är jag inte så förtjust i.
 
Per Eskilsson skrev:
Chrome är bäst enligt mig. Jag upplever den som den snabbaste webbläsaren och den webbläsaren som levererar störst skärmyta (by default) på höjden när man kör med flikar.

När man utvecklar upplever jag Firefox som bäst. Snyggast är Safari. Internet Explorer är jag inte så förtjust i.
Tyckte åxå att chrome gav bra höjd tidigare, spec viktigt då man sitter med en liten 10" laptop.

;Men efter att ha börjat testa Opera nu så får jag ännu mer nyttig yta på skärmen, här ska vi dock säga att det är mycket tack vare den effektiva anti-annons/banner-funktionen...vilket du som forumdrivare kanske inte direkt hyllar..:rolleyes:
 
Nimajneb skrev:
Användarstat för 2010 November

IE 28.6 %
FF 44.0%
Chrome 20.5%
Safari 4.0%
Opera 2.3%

Chrome tar marknadsandelar medans IE o FF tappar
[länk]
Här på Byggahus.se ser siffrorna ut så här. Siffrorna inom parentes visar hur det såg ut för ett år sedan.

Internet Explorer 57,5% (69,6%)
Firefox 21,9% (21,3%)
Safari 10,1% (5,2%)
Chrome 9,2% (2,9%)
Opera 0,9% (0,7%)

Chrome ökar mest. Safari näst mest. Internet Explorer tappar.
 
Chrome är bäst enligt mig. Jag upplever den som den snabbaste webbläsaren och den webbläsaren som levererar störst skärmyta (by default) på höjden när man kör med flikar.
Prova Opera i MDI-läge, med flikraden på sidan. Suveränt i denna tid när allting är widescreen, utom de dokument man vill titta på...
 
Troberg skrev:
Prova Opera i MDI-läge, med flikraden på sidan. Suveränt i denna tid när allting är widescreen, utom de dokument man vill titta på...
Vad är MDI-läge för något? Jag tycker om flikssystemet. Att placera flikarna till vänster ger mig värsta Lotus Notes deja vyn.

Den bästa webbläsaren borde bl a vara den som levererar bäst standardinställningar från början, att behöva gå in i inställningarna och leta runt känns inte rätt väg att gå.

Vid en snabbjämförelse så är Chrome inte bara bäst för att den är snabbast och för att den visar störst webbsidesyta vertikalt utan också för att den har slagit ihop sökrutan med adressrutan. Jag är förvånad att inte de andra webbläsarna följt efter här. Men de kanske bara inte har hunnit än. ;)
 
Troberg skrev:
Prova Opera i MDI-läge, med flikraden på sidan. Suveränt i denna tid när allting är widescreen, utom de dokument man vill titta på...
Bra idé!
Dock installerade jag VertTabbar till Firefox istället.
Och detta är anledningen till att jag fortfarande kör FF, "allt" kan fixas med tillägg.
 
Vad är MDI-läge för något?
Multiple Document Interface. Istället för att ha flera sidor som flikar så kan man ha dem som separata fönster i ett huvudfönster, och kan då tex lägga dem bredvid varandra eller delvis överlappande. Man kan tex ha ett chatfönster bredvid sidan man läser för tillfället, eller ha en wikipediaartikel uppe medan man skriver ett inlägg. Man har dock fortfarande motsvarande flikraden för att lätt kunna växla mellan dem. Minimeras eller flyttas huvudfönstret så flyttas allt.

Kommer du ihåg gamla Filhanteraren som fanns förr i Windows? Den är ett exempel på MDI (fast utan flikraden). Screenshot här: http://en.wikipedia.org/wiki/File_Manager_(Windows)

http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_document_interface

Den bästa webbläsaren borde bl a vara den som levererar bäst standardinställningar från början, att behöva gå in i inställningarna och leta runt känns inte rätt väg att gå.
Det bryr jag mig inte om, det första jag gör när jag installerat ett program är ändå alltid att gå genom alla inställningar och kontrollera att de är som jag vill ha dem.

Dock installerade jag VertTabbar till Firefox istället.
Och detta är anledningen till att jag fortfarande kör FF, "allt" kan fixas med tillägg.
Klarar den MDI? För mig är det ett krav.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.