Var kan man få tag i sagda tingest? Skiten som säljs på Jula och annat går ju inte att skotta med, och jag har stora ytor så jag klarar det inte ( ids inte) ta allt med en vanlig skyffel...
Har en bild men får inte in den i tråden..skumt:(
 
Redigerat:
Jag söker också en sån. Min gamla är över 20 år och är svetsad överallt. Men den är helt överlägsen dom nya i plast utan tipp.
 
exakt men det verkar tji i h-vete att få ta gi ... Farsan skulle kolla på en lokal affär där han trodde de fanns kvar men..annars hittar jag dem ingenstans tyvärr :(
 
fiskars 9050 eller hema-tippen heter den, men det verkar som att den inte finns med på fiskars hemsida så om den går att få tag i är osäkert.
 
Ahlsell verkar ha den i sitt sortiment.
http://np.netpublicator.com/netpublication/n54666425/1812

Skall själv försöka att få tid att kolla denna, för den modell jag har
är rena sk.... Iofs. också tippbar men det beror på att dom klena
rören i handtaget böjer sig när man tar iq(;^;)p
 
Har precis varit in på Ahlsells webshop, men ingen av dom tippbara modellerna fanns i lager hos dom längre.
 
vi kan alltså konstatera att det finns inte längre snöslädar för riktiga män( och kvinnor så klart) som inte vill ha snöslunga till allt *skrattar*
Skämt åsido..hittar någon en sådan släde till salu så skriv gärna det här...för jag vill verkligen ha en sådan:)
 
Jag mailade Fiskars, detta svar fick jag tillbaka.

Hej!
Tack för ditt mail.
För ca 3-4 år sedan försvann Hematippen ur vårt sortiment. Men Lule Global Handel säljer denna nu. Du når dem på 0920-230133 eller 070-3411688.
MVH Anna

Hoppas detta kan hjälpa någon:)
 
grymt!! Skall ringa dem o höra var de har återförsäljare då!

Ceson: Mången tack! :)
 
torparnorpan skrev:
grymt!! Skall ringa dem o höra var de har återförsäljare då!

Ceson: Mången tack! :)
Hur har det gått?
 
fick tyvärr en tråkig händelse i familjen så jag har inte lagt ner någon energi på detta ännu.
Skall försöka ringa i veckan och höra.
 
alfamats skrev:
Jag har inte hört talas om hematippen förut.Vad skiljer den gentemot tex Karlstads redskaps snösläde Pro ?
[länk]
Hema-tippen är gjord så man kan tippa av snön (tänk på hur en traktor kan tippa skopan) ex. utför en slänt eller på andra sidan av en snöhög.
Att ha en snösläde med fast "skopa" är rätt värdelöst osmidigt att tippa av snön.
 
Ok då förstår jag.Och jag som tyckte att det var ett grymt lyft att få en snösläde i plast gentemot de plåtskrällena som jag haft tidigare.Förstår att det är fint med tipp. / Mats
 
Med risk för att framstå som en idiot så fattar jag nog fortfarande inte skillnaden på en "vanlig" och en tippbar? Kan man tippa själva släden löst från ramen (som en högtippande skopa till traktor/lastare) eller hur menar ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.