Hej!
Tänkte starta en tråd med min tvättstugerenovering med bilder över fortskridandet.
Startar tråden mest för skojs skull men kanske andra också kan ha glädje av den samt komentera ifall man är på väg att göra något alltför dumt.

Huset är byggt 1920 och tvättstugan är nere i källaren.
Just nu så har jag bara hunnit med att såga bort den hiskeliga trätrallen som låg ovanpå
betonggolvet. Gissa om det fanns skit där under... jösses! Och spindlar stora som möss.....
Där under hittade jag en gjutjärnsbrunn (givetvis) som jag just nu håller på att bila bort!
Här är lite bilder hur det ser ut just nu....



Är tänkt att tvättmaskin och torktumlare skall stå bredvid varandra på den 3:e bilden. Den gamla TMV-pannan är utsläpad...
På den 3:e bilden ser man också dom hemska plastmattorna som den förre ägaren har klistrat upp på väggarna....
På sista bilden ser man också den ca 20 cm trocka betongsockeln som den förre ägaren så snällt har gjutit... Den skall också bort...
Suck... mycket jobb blir det!!!!

J P-A
 
  • DSC_0638.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0639.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0642.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0655.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0659.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Sådärja,brunnen uppe!!!
Nu skall det börja planeras med nya avloppsrör....
På bilderna ser man den mest primitiva golvvärme någonsin!!!!

J P-A
 
  • DSC_0666.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0667.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0668.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har nu bilat bort betongplattan samt bilat upp rännor för avlopp! Imorgon blir det ingjutning av rören samt brunnen.
Att bila bort plattan var relativt lätt med en hyrd 80 Joules Dewalt men att släpa upp allt för trappan var ett rent helvete!!!
 
  • DSC_0718.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0721.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0722.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
suck... tror ni inte att man har lyckats placera brunnen 3 cm över lägsta punkten i rummet...
får
 
JPA666 skrev:
suck... tror ni inte att man har lyckats placera brunnen 3 cm över lägsta punkten i rummet...
får
Hur gick det till? Mätfel?:(
 
mb7726 skrev:
Hur gick det till? Mätfel?:(
Ja,vi säger väl att det var så...men finns en viss oro över att ett par öl för mycket kan ha spelat en viss roll!!!!
Kan även ha varit ett krokigt vattenpass!!!! :blushing:
Hheheheh...
jaja,nu är rören omdragna och skall bara ta en kopp kaffe och sen ner o blanda betong!!!
 
Kul tråd att följa! Keep going.
 
Nu är nästan allt färdigt för flytspackling men det tråkiga är att jag åker iväg och jobbar nu den 23:e i 2 veckor så jag hinner/vill inte börja med flytspacklingen. Bättre låta betongen härda ordentligt.
 
Såja,nu börjar det hända saker!
Har börjat sätta kakel,golvet primat och flytspacklat!
Var ruggigt nervös inför flytspacklingen men det gick över förväntan. Har nån liten liten puckel men den är det bara att slipa ner med handslipen...
Jäckligt skönt att flytspacklingen är över. Hade bara 2 st 45 l. baljor så det blev lite svettigt ett tag men brorsan hjölpte till så vi fixade det.
Var i princip bara att hälla längs väggarna så skötte det sig själv. Var visserligen hjälpt utav att det redan var fall i betonggolvet...
Nu blir det en kall en och titta på när det stelnar!!!!

J P-A
 
  • 163616_487375233250_675963250_5988386_666123_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 167214_487766578250_675963250_5994254_3644081_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 163165_487849128250_675963250_5995473_4529380_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul att se hur du gör!
 
Jag håller också på och renovera en tvättstuga i ett hus från 1920, ska bli spännande och se hur ditt blir.
Jag tänkte också lägga upp en tråd här när jag kommit lite längre, inte så mycket att visa ännu!
 
Vita Huset skrev:
Jag håller också på och renovera en tvättstuga i ett hus från 1920, ska bli spännande och se hur ditt blir.
Jag tänkte också lägga upp en tråd här när jag kommit lite längre, inte så mycket att visa ännu!
Coolt!
Just nu är jag på jobb en vecka till så det riktigt kliar i fingrarna att få mönstra av och åka hem o kakla och klinkra!
 
Hur gjorde du med fallet till brunnen?
 
Ajaxx skrev:
Hur gjorde du med fallet till brunnen?
Jag hade redan ordentligt fall i betonggolvet så jag hällde bara flytspacklet längs väggarna och lät det rinna mot golvbrunnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.