Har gjort om mitt badrum. Använde mig av en av de större firmorna för helentrepenad eftersom jag ville ha så lite som möjligt att göra med den som skulle utföra jobbet. I och med semester och att jag har småbarn. Detta är vad som i mitt tycke gått fel.

1. Det börja med att de sa att jag skulle börja riva Måndag efter midsommar, men fick strax innan veta att för att de skulle hinna var jag tvungen att starta innan midsommar, så midsommarhelgen rev jag ner badrummet.

2. Sen så sa de att jag skulle räkna med att det skulle ta 2 veckor. Jag kunde använda mitt badrum först efter 4-5 veckor vilket förklarades med att snickaren skulle ha semester, mitt i byggandet.. Detta var något enligt entrepenörens chef man skulle räkna med under sommartider, vilket han aldrig sade innan.

3. Sen fick jag en dubbelt så stor handdukstork installerad än jag hade bestämt enligt offerten (behövde dock inte betala den stora utan bara för den lilla).

4. Jag använde mig av helentrepenad eftersom jag tänkt att jag skulle lämna nyckeln och i princip få igen den utan att behöva ha någon större kontakt efter 2 veckor. Just innan jag gick på semester, detta vart att jag var tvungen att fara in till firman ca 10 gånger och ringa eller bli uppringd runt 25 gånger under min semester... Hade jag vetat innan hade jag väntat till efter semestertid.

5. Ett eluttag för tvättmaskin och torktumlare tog ca 15 veckor att få ditsatt i och med de lyckats lägga mattan över där uttaget skulle vara och att elektrikern först inte hittade igen det igen...

6. Badrumsmöbeln var till att börja med väldigt sne över lådorna vilket de åtgärdat men fortfarande lite snett, detta förklarar de med att jag tagit en "billig" möbel och därigenom så är kvaliten sämre vilket jag ju borde räknat med, vilket de aldrig påpekade när jag valde den samt att deras egna utställningsex av möbeln inte alls var sned.

7. Största felet var dock att mattläggaren enligt en annan mattläggare lagt på väggmattan för tidigt efter spackling så spacklet har runnit ner och lagt sig där vägg övergår till golv.
Detta har resulterat i bubblor på tapeten vid övergången väggmatta till golvmatta, vilket inte alls är snyggt. Detta vill de ändå kalla fackmannamässigt gjort fast de erkänner det är fult så vill de inte åtgärda det.
Jag är nu rädd detta "estetiska" fel ska sänka värdet eller få köpare vid en försäljning dra sig ur när de ser bubblorna. Vet ju själv att jag skulle vara tveksam om det var bubblor på en våtrumstapet. De vägrar åtgärda eftersom de är rädd de gör större skada. De vill ej heller göra om tapeten helt eftersom kostnaden skulle bli så stor.... De har sagt jag får igen 10% av vad jag lagt ut exklusive elektrikerkostnader (ca 5500:) samt ett papper där de garanterar ingen fuktskada.

Kan jag dra detta vidare? Tror ni jag tjänar något på detta eller ska jag vara nöjd för det de erbjudit? Är jag bara för petig? Det är bubblor längst ner på alla väggsidor... Synpunkter uppskattas. :)
 
Tråkigt att det ska behöva bli så mkt trubbel.

Bifoga bilder så kan vi tycka till ;)

MVH
 
ok är vitt i badrummet så svårt att få bra bilder med min dåliga kamera, men ska försöka få tag i en bättre kamera och lägga upp bilder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.