Har tänkt renovera så mycket som möjligt innan sommarn då jag har tänkt sälja gården. Jag renoverar i avseende att öka värdet och efterfrågan på huset, för att kunna få ut så mycket som möjligt vid försäljningen. Jag har tänkt rikta mig till sommargäster då huset idag är ganska dåligt vinterbonat.

Mitt motto under renoveringen kommer att vara snabbast möjliga lösningar som ser väldigt bra ut och ändå inte lurar köparen på något sätt. Jag vill behålla den gamla stilen men ändå få det att kännas modernt och fräscht. Jag vill samtidigt försöka hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt.

Min första fundering är om man på ett snyggt sätt kan måla/spackla om de gamla masonitskivor som idag sitter som väggar och tak i köket? (se bilden) Eller skulle det gå snabbare att sätta nya skivor? Eller ta ner skivorna i taket och ta fram det gamla trätaket. En tanke jag tänkt är om man skulle kunna sätta panelskiva i taket, över det gamla taket helt enkelt. Skulle det gå tro?
 
  • Bild 009.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 010.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 011.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 012.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 013.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta fram trätaket, och försök att behålla så mycket av de gamla träväggarna som möjligt. Sätt in ett modernt kök med bra vitvaror. Jag tror att många vill ha ett hus med gammal känsla men som fungerar modernt.
Lycka till!
Gunilla
 
Tack för svaret. Det blir nog att ta fram det gamla taket då, eftersom det känns lite halvdant att sätta upp nytt tak över det gamla, samt att trätaket ju är det snyggaste enligt mig. Fler tips välkomnas!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.