Vi skall renovera två badrum och tittar på blandare (till handfat och dusch). Finns det några märken man skall undvika och några som har särskilt bra kvalitet? Hur är det t.ex med Dornbracht (jag har tittat på deras Tara. och Tara.logic serier för handfaten) och Grohe (till duschen)? Är det ett "säkrare kort" att satsa på svenska märken (som min man hävdar) eller kan man känna sig trygg med dessa tyska fabrikat med ursnygga blandare?
 
Krilleman
Personligen från en "krökare i svängen" köp FM Mattson, enkel installation, bra kvalite, reservdelar finns på hylla, och skulle en pryl mot all förmodan vara slut kommer den dagen efter!

Har varit hos flera som kör på "matrintimell-effekten" och byter lite blandare själv från billigare byggvaruhus, problemet uppstår när dom inte kan stänga av vattnet (brukar fastna i öppet läget) och måste ringa på en röris akut och får då betala betydligt mer än vad en lite dyrare blandare skulle kostat från början...

Så ja, "säkra svenska kort" är enligt mig bättre i alla aspekter!
 
Är inte en av Grohe-sorterna (det finns två, båda med pojknamn) ett kvalitetsmärke? Snyggare än det mesta hos FM Mattson.
 
Redigerat:
Tyresö
krilleman_215 skrev:
Har varit hos flera som kör på "matrintimell-effekten" och byter lite blandare själv från billigare byggvaruhusQUOTE]


Hahaha, ställer Martin Timell till det i rörkrökar-svängen också? Han är duktig på att skapa jobb åt alla oss entreprenörer.
 
Krilleman
Jo kvalite och kvalite... Tål att diskuteras, varför krångla när man kan göra det enkelt...

Smaken är som baken, fördelar mot nackdelar!
 
Något "billigt skräp" är inte aktuellt för vår del utan vi är beredda att betala lite mer för kvalitet (och design). Jag tittade på FM Mattsson men jag tyckte tyvärr inte om något som fanns där. Det måste väl finnas andra märken som både är snygga och som har bra kvalitet?
 
Har ett tyskt fabrikat som heter Kludi som efter10år fortfarande är utan problem, där även de guldplätterade delarna forfarande är som nya och de fungerar perfekt. Men jag har inte koll hur var jag får fatt på reservdelar om jag behöver.
 
Redigerat:
Finns en uppsjö av högkvalitativa blandare som inte kommer från "Sverige".
Det finns egentligen två felkällor på blandare. Keramiken ger upp, kromet släpper.
Keramiken kommer uteslutande från två olika fabriker i Europa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.