Gynteri
Väntar på leverans som är betald i förskott. Nu är såväl svenska som danska hemsidan nere. Tacksam för ytterligare information om den finnes.

Har jag blivit blåst? :S
 
Varför betala för saker i förskott via nätet egentligen...

Det man tror ska bli billigare än hos lokala leverantören kan bli väldigt dyrköpt. :(
 
Gynteri
Ja, så kan man ju tycka. Men normalt sett så köper jag givetvis t ex takjärn för 150:- inkl frakt och moms och får leverans dagen därpå hellre än att betala mer än det dubbla hos den lokala leverantören. Men nu var det ju frågan om någon har info som kan kasta ljus över mysteriet med hemsidan som ligger nere.

Jag konstaterar att huvudfrågan än så länge är obesvarad.

För övrigt har jag försäkring mot den här formen av eventuellt utebliven leverans med ersättningsnivå upp till 25 papp vilket med råge innefattar den enligt min mening mediokra struntsumma som jag eventuellt kan ha blivit blåst på :)
 
Betalar man med kreditkort så debiterar kreditkortsföretaget inte en om man inte fått varan man beställt och betalat med kreditkortet.
Så man kan inte förlora sina pengar då. Tex vid FlyMe's konkurs hade jag handlat biljetter - dessa behövde jag ej betala då kreditjkortsföretaget då tog över ansvaret för köpet.
 
Gynteri
ohlgren! Tack för dessa tröstens ord. :)

Grejen är den att kylan tränger sig in och jag måste snart ta ett beslut om ett ersättningsköp hos någon för mig mer beprövad e-handel. Men skam den som ger sig, braskaminen som är köpt i grannkommunen Linköping hjälper mig att stå ut ett tag till.

Alltsammans startade med vattenskada med ursprung i dold prisol under badrumsgolv. Renoverat och klart förutom haandklaedetork som ska ersätta tidigare radiator. Värmerör givetvis dragna enligt gällande regler och tätskikt likaså. Dushkabin som är e-handlad till ett facilt pris. Badrumsmöbel från Bauhaus i Göteborg - en Hafaprodukt dessvärre med en synnerligen bullrig armatur för 1300:- (ett rent felköp från min sida - Hafa ska nog ägna sig åt det de kan istället;-) men snyggt! I övrgt bör även Cheapy, Byggmax och ÖoB omnämnas på det lokala planet.

Ursprungsprojektet som fått avbrytas är fitness- spa- och relaxavdelning i källaren.

Länge leve alla e-hanhdlare, lokala och utsocknes leverantörer! :)
 
Gynteri
Se där! Nu är de tillbaka på nätet. ...... "sailing on"......... :)
 
Gynteri skrev:
Väntar på leverans som är betald i förskott. Nu är såväl svenska som danska hemsidan nere. Tacksam för ytterligare information om den finnes.

Har jag blivit blåst? :S
Hur gick det, fick du varorna? Har försjkt beställa nu men betalsidan såg lite skum ut, såg även en varning i Vi i Villas blogg från september. Såg att en annan köpare frågat här om e-badrum i nov men ej fått svar.
 
Gynteri
Jodå, leveransen kom och allt är i sin ordning. Installerat och i funktionsdugligt skick.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.