Vi har funderingar på att bygga en carport i anslutning till huset. Vår tanke är att öppna upp ett av köksfönstren till en balkongdörr och bygga en terass ovanpå carporten. Vi har varit i kontakt med en byggfirma som är villiga att ta på sig jobbet men vill ha en ritning på hur vi vill ha detta. Vår förhoppning var att byggfirman skulle kunna erbjuda sig att rita upp ett förslag men detta nappade de inte på. Därför frågar jag er här och nu om det är någon som har tips på hur man kan tänka. Måste vi ha ett tak ovan terassen för att inte snö/regn ska rinna igenom terassen eller kan man bygga någon typ av avrinning under terassen, och hur i så fall? Någon som har gjort en liknande lösning och som har några konkreta handfasta tips att komma med?

Det är svårt att vara nybörjare i hus-djungeln! :S
 
Vi byggde bara ett snedtak ut och la plåt. Sen la vi trallgolv ovanpå plåten. Kanske något för dig.
 
Skulle säga detsamma, lägg en plåt under altanen för avrinningen
 
Jag har tänkt bygga en liten "altan" vid mitt garage och har tänkt i samma banor.
Frågan är bara hur man gör där man måste "gå igenom" plåten med stolpar till golvet?

// Magnus
 
Dom sätter du utanför garaget och i väggen. Sen så kilar du bara reglarna som ligger över plåttaket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.