Ja, detta är då riktat till de som inte är yrkesmäniskor inom el och handlar hos grossister utan till er hempulare som köper åt er själva eller till elektrikern som sen kommer och gör jobbet.

Att det finns affärer som Bauhaus, Biltema, Jula osv vet ju de flesta men det finns ju många som inte bor nära en ort med dessa butiker och ni handlar väl över nätet då antar jag men vilka siter shoppar ni på och tiller som har koll, hur mycket skiljer sig priserna mellan dessa siter och affärer?
 
Nu för tiden så handlar ju jag hos elgrossisten, men tidigare så har jag handlat på elbutik.se.
Det är en hyfsad webbhandel, dock så hade man önskat att det fanns lite mer märkesprylar av vissa artiklar.

//Patrik
 
Jag har handlat en hel del på elbutik.se

Men den är ganska dyr tycker jag, men jag har inte hittat något som är speciellt mycket bättre.
 
Elbutik.se, expressel, elot. Det beror lite på vad man skall ha.

Någon gång på CO och ÖB.

Bästa klippet gjorde jag när en elfirma gick i kånken, köpte i princip allt dom hade kvar med 85% rabatt sista dagen. Gerin Merlin JFBs för 25 spänn st satt bra, likaså EKLK 5G2,5 för 3 kr/m, mm, mm. :D
 
mycke_nu skrev:
Elbutik.se, expressel, elot. Det beror lite på vad man skall ha.

Någon gång på CO och ÖB.

Bästa klippet gjorde jag när en elfirma gick i kånken, köpte i princip allt dom hade kvar med 85% rabatt sista dagen. Gerin Merlin JFBs för 25 spänn st satt bra, likaså EKLK 5G2,5 för 3 kr/m, mm, mm. :D
Ja, det var ju inte mycket att bråka om d^_^b
 
Jag brukar handla på elbutik.se. Är det något de inte har så är det bara att maila E-nummer, så får du ett pris.
 
Handlar på elbutik.se när det kommer till installationsmaterial och belysning. Vill ha bra grejer och upplever att de har det mesta som jag behöver...

När det kommer till strömställare, kontakter, dimmer m m så handlar jag (Jung) på elektroland24.de.

Jung direkt från Tyskland tycker jag är riktigt prisvärt.

/PC
 
Elbutik, Eldirekt, Elonline, Elot, Expressel, brukar jag växla mellan beroende på vad man ska ha och vad som finns inne.
 
Apparater, belysning och mer speciell installationsmateriel på elbutik eller elonline. Jungbrytare från voltus.de. FK, EKK, rör, slang, dosor etc brukar jag köpa på Hornbach eller annan byggmarknad.
 
elbutik.se eller CO. Elbutik.se har det mesta, men vissa grejer typ kontaktorer och vissa relä köper jag från Elfa då elbutik av någon anledning kör med DinLine på dessa...
CO köper jag grejer ifrån när det bara är någon enstaka sak jag ska ha. Dom har ju trots allt ett bra utbud. Högre priser, men bra utbud.
 
Jag har ganska nära till jula, så därifrån kommer mycket. Dock har jag hunnit hempula tillräckligt för att störas av den sladdriga flexslangen. Någon gång köpte jag biltemas billigaste strömbrytare, men den var så ful på plats att jag bytte ut den. Kabel skäms jag inte över att köpa på biltema. Fysiska butiker är ganska praktiska.

Erik
 
Jula = Rutab.... även om grejerna funkar så är bara rutabs varumärkeslogga så "ful" att jag undviker det..
(Sorry men så är det, jag assossierar det med korsstygnstavlor på ngt sätt...:p)
 
Mikael_L
Det har inte blivit så mycket än.
Men expressel en gång och elbutik en annan.
Sen har Jula och Clas Olsson fått sälja någon enstaka pryl när nöden varit stor.

Elcentralerna har faktiskt blocket varit leverantör av.

edit:
Såg vad PST skrev, så jag måste väl skriva att Rutab från Jula, nej-nej-nej. Inte här i alla fall.
Men Jula har en hel del fästmaterial av bra kvalla samt massa ELKO-apparater.
 
Redigerat:
Handlar seriösa skaer på elbutik.se ibland på elot. har upptäckt att uttag och brytare (Elko RS) är billigare på Jula och CO än på elbutik.se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.