Har just installerat en braskassett i öppna spisen. Fick typ en decimeter över på varje sida av kassetten som jag nu skulle vilja täcka med ett par snygga galler. Eldabutiken hade bara ett (enligt min enkla mening) skitfult Keddygaller att välja på. Någon som har förslag på tillverkare av ett alternativ?

Tack och bock.
 
Vi blev rekommenderade av butiken att hoppa över dessa galler då de försämrar luftflödet, trots att de själva hade sådana till försäljning.
 
Hur mycket utrymme hade ni på var sida? Våra "gluggar" är ju nästan en dm breda, vore snyggare om de var täckta. Och vi borde ha nog med flöde i alla fall tänker jag.. Eller?
 
Det var rent generellt att om man såg till värmen skulle man undvika gallerhistorier. Vi har två stycken, både Kedddy och Keddy ;-) , på den ena är det ca 1dm. Men är inte ca en dm vad man behöver som min för att få bra luftflöde, så jag tycker inte det är något stort avstånd.
 
Hmm, då får jag väl fundera på att strunta i gallren då. :) Blir ju billigare så dessutom...
 
.. och mindre jobb. :)
 
Och skulle du efter en tid ändra dig så kan du ju alltid montera ett galler. Men man blir hemmablind fort...........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.