Jag har ett par bekanta som köpt och byggt hus genom RA-hus som är jättenöjda, både med pris kvalitet och uppföljning (vilken inte är så vanligt). Är det fler som har goda (eller dåliga) erfarenheter av denna husleverantör?
 
Varför frågar du? Funderar du själv på att bygga med dem?
 
Ja, vi tittar runt lite på olika husleverantörer. Tydligen kan man arbeta fram planlösningen på sitt hus med en arkitekt, tills man är nöjd. Låter nästan för bra för att vara sant. Därför undrar jag ;)
 
Det låter ju bra. Måste du betala något i förskott då, eller får man det gratis? Och vad gör de om man inte väljer dem när ritningen är klar?
 
Jag tror att när det gäller så nystartade företag (jag tror att det är ett ganska nytt bolag) med få referensobjekt. Då bör man fördjupa sina kontroller lite. Kolla vad personerna bakom bolaget har sysslat med tidigare. Om det visar sig att de inte sysslat med att bygga hus tidigare så kanske man skall fundera en gång till. Ta reda på vilka byggföretag och underentrepenörer de anlitat till de byggen du får som referenser, hör med de bolagen om hur samarbetet har fungerat osv.
 
Låter som kloka råd. Skall kolla vidare
 
Jag skulle utfärda en stor varning! Ett tips är att kolla med Strålsnäs Bygg hus bra de tycker pågående projekt bland annat på Sörby i Mjölby funkar.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.