I jobbet så har jag en lampa från swedol ( nr: EL-132398) och den är jättebra.
Lyser läääänge på en laddning och är väldigt gedigen.
Jag har haft min i 2 år och den har jag tappat i ett oljebad och den har användts i kraftigt regn men funkar som när den var ny trots daglig misshandel.

Mycket bra ljus från den.
På baksidan har den ett stödben så att man kan ställa den upp också.


Pannlampor? dom är ju lika användbara som en borttappad kapsyl....
 
Tyresö skrev:
Jo, du har helt rätt, fast en pannlampa hör ju till standardlampan i varje hem - alla hushåll har en pannlampa (Har jag påstått för mycket nu?). Jag tror kamilenski också har en pannlampa - fast han vill ju ha något komplement till pannlampan.

Vi har 7 st pannlampor liggandes på strategiska ställen - bilarna, hallen och verkstan.
Hur hade jag kunnat fiska utan en pannlampa?
Det är en starkare utrustning som jag behöver...
En pannlampa ger inte så mycket ljus.

Och behöver man inte byta batterier på 2 år, behöver man ingen ficklampa. Då springer man troligen med tändstickor och värmeljus i fickan :)
 
kamilenski skrev:
"Det är en starkare utrustning som jag behöver...
En pannlampa ger inte så mycket ljus. "
Jag är inte övertygad om att du testat alla pannlampor,
Jag älskar min Ledlenser H7 pannlampa. Den lyser utav ...., till och med så starkt att jag brukar dimma ner för att bättre anpassa till situationen. 140 lumen.
Den kostar rätt stygga pengar, men jag tror å andra sidan att den kommer att hålla ett par år framöver.
Finns på tex Swedol (el-1515) för 529 plus moms.
Deras förpackningar är byggda så att man kan prov-lysa i butiken, titta inte i lampan...
 
Tackar. Men har redan beställt den från Swedol som Tyresö rekomenderade.
 
Det var synd:) Du får ta en tur förbi och kolla in pannlampan åxå :)
 
Glömde säga att det finns mängder med andra lampor på sidan som ger extremt mycket ljus för pengarna...
 
5.11 tillverkar en lampa som kan laddas på 90 sekunder och som lyser i två timmar på en laddning. Ställbar 20-270 lumen. Använder en kondensator istället för batteri, vilket ger betydligt bättre livslängd också (50 000 laddningscykler).

Tyvärr lite dyrare, men värd pengarna.

http://www.511tactical.com/browse/H...ht-UC3400/D/30100/P/1:100:10000:11300/I/53000

Lillebror, samma laddningstid, 1 timme lystid, 200 lumen max.

http://www.511tactical.com/browse/H...ht-PC3300/D/30100/P/1:100:10000:11300/I/53001

Båda har knappar både framtill på handtaget och på änden, vilket är bra om man tex ska montera den på ett gevär.

De är "as good as it gets".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.