CarlDaniel skrev:
1 341 000 för huset. Bygger Villa kalmar med förberedd övervåning.
Vad innebär förberedd övervåning och vad kostar det extra?
 
Danne12345 skrev:
Vad innebär förberedd övervåning och vad kostar det extra?
Kanske skrev lite otydligt, jag menar förståss oinredd övervåning, den är ju egentligen inte mer förberedd än det att vattenanslutningar och avlopp för toalett är uppdraget, el är framdraget samt att underlagsgolv (masonit el. likn) är på plats. Detta är alltså inget som kostar något extra utan är helt i "grundutförande".
 
CarlDaniel skrev:
Kanske skrev lite otydligt, jag menar förståss oinredd övervåning, den är ju egentligen inte mer förberedd än det att vattenanslutningar och avlopp för toalett är uppdraget, el är framdraget samt att underlagsgolv (masonit el. likn) är på plats. Detta är alltså inget som kostar något extra utan är helt i "grundutförande".
Vi har en villa kalmar, så jag vet hur den oinredda övervåningen ser ut :) Jag tänkte om de hade någon variant som påminner om hjältevadshus snickarfärdigt på övervåningen. Ibland verkar företaget som reser upp huset ha förslag om övervåning.
Men då vet jag vad du menade.
 
CarlDaniel skrev:
1 341 000 för huset. Bygger Villa kalmar med förberedd övervåning.
Tillval:
Invändig trappa
Kök nivå 3, utö ljus ek
Bastu
Annan ytterdörr
Andra innerdörrar
Torktumlare
Fönster på övervåning
Takkupa
Veranda(farstukvist)
Är grunden med i det priset och vad kostade den isåfall?
 
Malmöbyggaren skrev:
Är grunden med i det priset och vad kostade den isåfall?
Nej, grunden är inte med i det priset. Grunden som är en cellplastgrund fick vi betala 250 000 för inkl. arbete. Sen tillkom ca 100 000 för fyllnadsmassor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.