Invest är ju ett lågprismärke men är för den delen inte dåliga. Finns en liknande produkt som heter nordenberedaren.
 
Den har ju ingen inbyggd värmepump! det var det jag tyckte var smart. Man kan ju ta tillvara på kallluften på sommaren och kyla sovrummet :)
 
Tar upp en gammal tråd då jag sprang på den på Blocket idag...

Någon som skaffat sig mer erfarenhet av den? Skeptisk till InVest märket, men kan ha fel... :S

Om läser manualen så kan man ju börja undra...
Om den installeras inomhus, då kan bullret från apparaten störa dig och inomhustemperaturen kan sjunka. Vänligen vidta förebyggande åtgärder mot
detta.
 
Redigerat:
Frågan är var den tar värmen? Om den tar värmen ur inomhusluften lär ju uppvärmningskostnaden öka motsvarande? Och verkningsgrad mitt i vintern när man som bäst behöver ett hett bad, om den tar uteluft menar jag?
 
Magnus_Andersson skrev:
Frågan är var den tar värmen? Om den tar värmen ur inomhusluften lär ju uppvärmningskostnaden öka motsvarande? Och verkningsgrad mitt i vintern när man som bäst behöver ett hett bad, om den tar uteluft menar jag?
Den kan väl jämföras med en luft/vattenpump och fungerar som de gamla CTC-pumparna som stod inne och hade slangar ut genom väggen. 300 liter bör väl räcka till ett bad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.