Min gamla fick jag kasta...

Som önskemål:
-uppladdningsbar
-ganska kraftig ljus
-ska lysa i min 30 minuter på en uppladdning.

Var hittar man en?
 
kamilenski skrev:
Min gamla fick jag kasta...

Som önskemål:
-uppladdningsbar
-ganska kraftig ljus
-ska lysa i min 30 minuter på en uppladdning.

Var hittar man en?
Fick med en "blå bosch" lampa när jag köpte ett fyra maskiner "monsterkit" 10,8v och den hamnade ute i fritidshuset och fungerar kanonbra och räcker länge då den bygger på LED teknik.
Hur länge den räcker vet jag inte men det måste röra sig om många timmar
 
AndersS skrev:
Fick med en "blå bosch" lampa när jag köpte ett fyra maskiner "monsterkit" 10,8v och den hamnade ute i fritidshuset och fungerar kanonbra och räcker länge då den bygger på LED teknik.
Hur länge den räcker vet jag inte men det måste röra sig om många timmar
Jag håller med. Ujujuj vad den lyser starkt den lilla lampan!
Favorit!
 
Drygt sju timmar ska den lysa med ett fulladdat batteri. Har en jag med och blev väldigt positivt överraskad när jag tände den. Undrar just om den går att köpa lös, någon som vet?

133041.jpg
 
Tyresö
Vi har den här sortens lampa när vi är ute och går med hunden (finns ingen gatubelysning i hela området) - och den lampan lyser...riktigt bra ljus och länge.
Den är laddningsbar i både bilen och 230-uttag. Den är hyfsat dyr, men den är riktigt bra.
Den är inhandlad på Swedol art.nr: EL-132399

http://www.handla.swedol.se/
 
Redigerat:
Tyresö skrev:
Vi har den här sortens lampa när vi är ute och går med hunden (finns ingen gatubelysning i hela området) - och den lampan lyser...riktigt bra ljus och länge.
Den är laddningsbar i både bilen och 230-uttag. Den är hyfsat dyr, men den är riktigt bra.
Den är inhandlad på Swedol art.nr: EL-132399

[länk]
Är det ngt hållare till denna lampa?


///

Har budget på max 1500.
Vill ha en bra grej.
 
Tune skrev:
En kompis köpte en sån här på Classe,
[länk]
Lite kraftigare.:)
 
joflopp skrev:
Drygt sju timmar ska den lysa med ett fulladdat batteri. Har en jag med och blev väldigt positivt överraskad när jag tände den. Undrar just om den går att köpa lös, någon som vet?

[bild]
Den verkar vara robust.
 
Tyresö
kamilenski skrev:
Är det ngt hållare till denna lampa?


///

Har budget på max 1500.
Vill ha en bra grej.

Nja, den enda hållaren är själva laddaren, och där står lampan stabilt. 2 kablar följer med så du kan ladda med 12 V (cigguttag) eller 230 V.

Swedol har en lampa som är ännu vräkigare - då är det som att tända solen - ett herrejösses-ljus och lyser 8 timmar på en laddning och den väger bara 0.6 kg.
Art.nr: EL-132393
 
Redigerat:
Ja. Den verkar ok Tyresö.
Kommer ingen med bättre förslag blir jag snart ägare till en.

Hur hittar jag annars den gömda vodkan ;)
 
Tyresö
kamilenski skrev:
Ja. Den verkar ok Tyresö.
Kommer ingen med bättre förslag blir jag snart ägare till en.

Hur hittar jag annars den gömda vodkan ;)
Hahaha, försök inte.....Du vet nog var du har dina gömmor...

En granne har sin vodka gömd i gamla urdiskade lacknaftaflaskor i sitt garage, för hans fru har förbjudit honom från att njuta av livet. Varje gång jag är hos dom och han frågar mej om vi ska gå ut i garaget, svarar jag alltid: Ja, tack!
 
Hemmakatten
Fånig tråd. Självklart har man en pannlampa om man bor på landet. Hittar man inte spriten utan lampa skall man inte dricka.

En vanlig pannlampa från t.ex. Varta håller lönge. Variabelt ljus; helljus, blinkande ljus eller rött ljus. Hittills har jag inte bytt batteri efter 2 års bruk.
 
Tyresö
Hemmakatten skrev:
Fånig tråd. Självklart har man en pannlampa om man bor på landet. Hittar man inte spriten utan lampa skall man inte dricka.

En vanlig pannlampa från t.ex. Varta håller lönge. Variabelt ljus; helljus, blinkande ljus eller rött ljus. Hittills har jag inte bytt batteri efter 2 års bruk.
Jo, du har helt rätt, fast en pannlampa hör ju till standardlampan i varje hem - alla hushåll har en pannlampa (Har jag påstått för mycket nu?). Jag tror kamilenski också har en pannlampa - fast han vill ju ha något komplement till pannlampan.

Vi har 7 st pannlampor liggandes på strategiska ställen - bilarna, hallen och verkstan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.