Då kanske vi äntligen kan hjälpa dig!

Med demonstrationen alltså, hojta till bara! :D
 
Det var en super idé Emyran ;D ;D

Jag ställer upp. Vi ringer några tidningar och inte att glömma Plus.

Helena, om du börjar redan nu med att berätta lite smått till "din" säljare vad han kan förvänta sig om han inte sätter fart nu och fixar så att det blir perfekt, kan du i alla fall förstöra hans påskledighet ;D ;D ;D ;D

 


Jippie!!! Då kanske jag äntligen får träffa min favvo Sverker live! ;)

Vore väl helt underbart att dra ihop vårat starka gäng här, ett par dussin journalister, lite TV-team och som grädde på moset allas vår Sverker! ;D

Helena, vad säger du?

Är Sverige stugan redo?
 
:(
Hej allihop!
Tiden är ute och tramset är över, nu börjar äntligen allvaret ta vid och fr.o.m. nu ska mina EGNA hantverkare sätta igång och färdigställa huset.!! :D

Det har kommit flera brev till advokaten, så det finns lite underlag för fortsatta åtgärder.
Om det ska resultera i en "demonstration" vid Hus Expo eller ett program i PLUS vet jag inte... det får nog räknas till mitt eget agerande i så fall. Men ...jag har inte frågat säljaren om han vill prata med oss alla på en gång!! Han förstår ju inte mitt syfte med dessa inlägg och ej heller med min hemsida !!

Gör ni ??? ;)

Annars är det väl fritt att ställa några frågor själva nästa gång ni eller kompisarna besöker Hus Expo
tycker

Helena med......
ja... ni vet....

 
Vad skönt det måste kännas Helena att äntligen kunna börja att bygga "på riktigt".

Hoppas att allting blir bra nu ;D

Lycka till!
 
:)
Ja, nu ska det snart kännas riktigt bra, tror jag!
Kommer under helgen att skriva lite mer på hemsidan och lägga upp nya bilder..

Kom att tänka på att det är en stor demonstration 1 maj på Mynttorget kl 11.00. Det är Villaägarna som anordnar denna mot Boendeskatten mm

Borde vi inte sluta upp där allihop under skylten
Byggahus-Forum mot Boendeskatt ???

:-[
Ooops, detta bör jag ta upp under Övrigt och kanske föreslå Forumets moderator?

Helena med...
ja... ni vet....
 
:D
Jag var där! På demonstrationen, gissa vad som stod på skyltens framsida? Och på dess baksida?
Ooops, fel sträng!

:(
Jag var där! På landet för att se om mitt hus och elda lite byggskräp på Valborgsmässoafton.

Dagarna innan hade stormen slitit upp delar av balkongtätskiktets sfästen och skruvar, så att det regnat in på den nya kutterspånfyllningen igen.
Same procedure as last time! ::)

Annars ägnade jag tid åt att få igenom vad som åtgärdats i besiktn.rapporten och vad som kvarstår och förstås att anteckna nya fel och åtgärder som var felaktiga.
Kändes väldigt konstruktivt och uppiggande, som ni säkert förstår?
???

Har ej fått de nya bilderna så det dröjer några dagar innan hemsidan uppdateras, hälsar

Helena med..........
..ja....ni vet.....

 
Skulle du inte byta ut mot vettig isolering ?

Jag beundrar din styrka. Det är otroligt att du har t o m tid och ork att vara med på demonstrationen :surprised:
 
;)
Det är ilskans adrenalin som gör att jag befinner mig en halv meter över marken och orkar en hel del, däremellan går luften ur mig helt!

Jag återkommer senare om demonstrationen under "Övrigt.....'Demonstration mot...'
:)
Helena ...............
............ ............
 
???
Jaha, så har då slutfakturan dykt upp!
Med påpekandet att man har ytterligare krav på en kvarts miljon för omprojektering mm !

I övrigt nya uppdateringar på Hemsidan, se under Kommentarer till Hemsidesträngen

Helena med......
tjaaa... ni vet ju .....allt ......snart
 

Vad menar du med "omprojekteringskostnader"? Vad omfattar de?
Omfattar slutfakturan hela kostnaden eller bara den del som är levererat och godtjänt av dig?

Hur går det för övrigt? Börjar du komma någon vart? Kommer du att hinna med lite "grill party" under sommaren eller är alt reserverat för jobb?

Hör av dig när du kan.

ljumi

 
???
De har inte preciserat vad omprojekteringskostnaden omfattar/består av, men säger att grundens höjd var en chock för dem, trots att jag faxat upp dessa mått tidigare samt att deras konstruktör och deras byggare varit ute på tomten på sommaren. Dessutom betalade jag ju 15.000 i mobilkrankostnader för deras montering.

Slutfakturan omfattar allt men har ju inte godkänts av mig då jag har krav på åtgärder som ingår och på de felaktigheter som finns efter vissa åtgärder!

Konstigt att man kan komma månader i efterskott och börja tala om en kvarts miljon, dvs 40% av hela husleveransen med montaget ???
>:(

Helena med....
Sverige Stugan
 
:p
Jaha...nya, irriterande upptäckter hela tiden!

Mitt i byggandet fattas det spånskivor..iväg till närmaste byggvaruhus...Töre Hus skivor som har en speciell spont och inte är i standard finns naturligtvis inte. Bara att fixa och trixa igen!
Nästa dag letar byggkillarna efter insektsnät att sätta vid taksprången och när jag säger att husfabrikanten ANSER att det inte behövs, så tror de inte sina öron. Iväg till byggvaruhuset och köpa nät.
Nästa dag pågår arbetet med luftspalterna....efter idogt letande i materialhögarna konstaterar vi att 125 meter av de utlovade 200 kantlisterna för detta arbete fattas.... iväg till närmaste byggvaruhus och handla igen. :-/ :-/ :-/

Nu börjar jag förstå att jag ska lägga ut tusentals meter brädor, lister och reglar och mäta allting, så att vi slipper åka iväg och komplettera hela tiden !!

???
Det var precis det här jag trodde jag skulle slippa!
Varför trodde jag det?

Helena med .......
den där Sverige Stugan
(borde kanske kallas för Tjottaheiti-kåken istället?)
 
Herregud :-/
Det är tur att man inte har köpt hus av dom :-X
Får det gå till på detta vis ??? ??? ???


/Ninni
 
Hej Helena

Varje gång jag ser att du skrivit ett nytt inlägg under den här rubriken hoppas jag att det ska ha gått bra för dig och attt något har löst sig... Det är helt otroligt att det nästan aldrig är så.
Är Töre hus och Sverige stugan medvetna om detta forum? Att många aldrig kommer att köpa och framför allt sprida detta rykte vidare till folk i byggtankar. Jag kan inte , trots ansträngning... förstå hur du kan bli behandlad på det här sättet ! Att de inte gör ALLT för att du ska bli nöjd, och få byggandet att fungera i fortsättningen!!!
Vi är många som lider med dig här och inponeras av din styrka och tålamod. Jag "skickar all styrka" till dig. Och hoppas verkligen att det snart kommer en rejäl vändning för dig!

Många lycka till kramar från Sabina ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.