Hej!
Vi ska byta fönster i fastigheten. I några lägenheter har man idag friskluftsventiler som tar luft genom fönsterbågarna. Detta vill vi inte göra med våra nya fönster. Idén vi har då är att ta in luft under fönster. Problemet är att vi inte hittar några vettiga lösningar för detta. Allra helst ska dom vara utformade så att vi kan ta in luften under de nya fönsterkarmarna, dvs. Avlånga på samma sätt som de friskluftsventiler man sätter i fönsterbågarna.

Hoppas att någon förstår vad jag är ute efter och vet var jag kan få tag i nåt sånt...
 
Tänker i samma banor och har tidigare sett ventiler som mynnar bakom elementet, - Hittar dock inget på nätet,
 
Det var precis såna jag tänkte på. Svärmor och svärfar har sådana, men jag hittar inget varumärke på dom...
 
Tjoa skrev:
Är det dessa ni menar?

[länk]
Typ, ska granska det. Roliga de är som har en broschyr på 40 sidor för att beskriva en ventil. Är det en religiös upplevelse att ha dessa bakom elementet? :D
 
Svante S skrev:
Typ, ska granska det. Roliga de är som har en broschyr på 40 sidor för att beskriva en ventil. Är det en religiös upplevelse att ha dessa bakom elementet? :D

Det är många ändar på ett järnspett.d^_^b;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.