Det låter väldigt konstigt att de har kunnat åtgärda när de samtidigt säger att de har inte fått tillträde till huset ???

Jag skulle fråga mig precis samma sak: Vad är det som då är åtgärdat?

Lycka till Helena, huset är jätte fint, jag hoppas verkligen att de fixar det som är fel.

Håller tummarna för dig.
 
Hej Helena!

Efter att ha besökt din hemsida måste jag bara skicka ett gäng styrke kramar i cyberrymden!

Vilken j-kla historia...milt uttryckt.

Go girl.....kontakta Sverker, han brukar ju kunna tvåla till skurkar ordentligt! :)

Jag tror jag kan gissa ditt nyårslöfte, stå fast vid det!
Jag tror du är på god väg! ;)

All lycka till!

Glöm inte; tillsammans är vi starka! ;D

 
:-/

Ja, det gäller att vara stark, för man blir lite trött av att det hela tiden verkar gå "ett steg framåt och två bakåt". :-X
Åtgärderna är igång och det sätts upp väggskivor och fylls isolering mm i ena delen av huset av byggaren OCH i den andra rivs det väggskivor och tas ut blöt isolering av mig. Det har ju uppkommit nya fuktskador, pga att den kutterspånsisolering, som blev fuktig vid monteringen, nu tinar och rinner efter väggreglarna.

Hoppas nu att taket och balkonggolvet hinner bli tätt före alla vårregn, så inte nya fuktskador uppstår!!!
:-/

Helena med den mycket fuktiga och otäta
Sverige Stugan

 
Men Helena har de fixat taket där du hade en "springa" som man kunde se igenom?

Det viktigaste är att tätta taket så fort som möjligt innan ni reparerar väggar så att ni inte får mera vatten in om det börjar att regna :-/
 
:(
Ja, jag hoppas att de ägnat sig åt taket den här veckan och jag får väl kolla vid tillfälle vad som hänt där. Huvudsaken är att det blir rätt utfört nu, så att jag kan fortsätta mitt eget arbete med färdigställandet.

Uppdaterar hemsidan idag med lite text och bilder, mer om det på Hemsidesträngen
8)

Helena med.............
S...... S.....
 
jag ska titta ikväll
 
Appropå vonSassens berömda isolering ::)
Läste en annons från ett byggföretag i dagens tidning, där stod ungefär:

----------------------------------------------------------------
Spånskivor, xtra billigt parti XX x XX mm, YY kr/m2

Golvvärme, Elslingor, lätt att lägga själv bla bla bla

Gipsskivor, bla bla bla

och sist men inte minst

Kutterspån, perfekt för alla djurägare ;D
--------------------------------------------------------------------

Jag kunde bara inte låta bli att småle......
 
:D
Här har jag inte bara naturen inpå knutarna, jag har den inom knutarna också

hälsar djurvännen Helena
med sitt "stallströ"
;D
Kanske ska jag starta hönseri med äggkläckning i varje fack utom ett som sparas för en tupplur!
???
se 'Bilder Efter' på min hemsida
 

Hi hi hi :D

Underbart Helena att du är vid så gott mod trots allt...

Lycka till!

 
Jag har funderat på fallet "vår härliga Helena" och tänkte så här:

Om alla oss på forumet som har möjlighet avståndsmässigt, skulle sattsa 2 timmar av sin "dyrbara tid" och hjälpa henne att bytta ut den hemska cutterträ mot vettig isolering, det skulle gå på nolltid att genomföra om hon står för materialet.

Jag ställer upp, finns det några fler ?
 
Absolut!  Jättebra idé Sweli!  :)

Underbart att kunna kombinera nytta och nöje.
Å tänk vad spännande att träffas IRL.

Vi kan väl bestämma en lördag eller söndag så vi kan fixa barnvakt.

Alla tar med lite picnic, lite gott humör och arbetshandskar.

 
Om alla oss på forumet som har möjlighet avståndsmässigt, skulle sattsa 2 timmar av sin "dyrbara tid" och hjälpa henne att bytta ut den hemska cutterträ mot vettig isolering, det skulle gå på nolltid att genomföra om hon står för materialet.
skitbra idé sweli men med tanke på hur många som dök upp på bauhaus, hur stor tror du uppslutningen blir här?
 
Va' glad jag blir ;D
Bra idé med picnic, nu är vi redan 2st, tror du att det finns fler ?

 
Lajbanson, det där med Bauhaus var bara en kul grej, det här är att hjälpa till i verkligheten.

Jag hoppas verkligen att det finns många här som inte tillhör "Svenska avensjuka klubben/Tack, jag bara hjälper mig själv klubben" och kan tänka sig ställa upp  :-/
 
Vi måste först fråga Helena!
Helena, vad tycker du om idéen ?

Jag kan också på helgerna 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.