Hej. Är det någon som har erfarenhet av Pergo Quickheat? Det är en ganska ny produkt vad jag förstår. Det är en mattas som rullas ut i delar och kopplas in helt utan inblandning av elektriker. Det ska inte heller behövas någon reflekterande skiva eller så underst. Jag funderar på att lägga ett sådant under ett trägolv (klickmodell).

Som sagt, har någon erfarenheter av att lägga ut den här mattan under ett golv? Var det krångligt? Hur blev resultatet? Jag kan inte heller hitta något pris på nätet så även detta är jag förstås intresserad av.

Tack på förhand.

/ Erik
 
Bumpar en gammal tråd, men jag är nyfiken på detsamma. Hittade precis denna produkt och den verkar intressant. Tacksam för synpunkter från er som lagt detta värmegolv.
 
Hej.

Jag skulle bara säga att jag numera har inhandlat ca 20 kvm av denna matta samt installationskitet (termostat m.m.). Landade på ca 10 tkr om jag minns någorlunda rätt. Jag har dock inte hunnit lägga den ännu, men kan återkomma med mina erfarenheter när jag väl har gjort det. Blir dock inte förrän efter jul...

När jag köpte produkten på mitt lokala byggvaruhus i samband med en "höstmässa" så var det en representant från Pergo där som jag pratade med. Produkten var så ny, att inte ens han hade just någon erfarenhet av den. Men han fick mig i alla fall att tro att den var bra och lätt att lägga dit. Vi får väl se... :) Han betonade dock att den inte är avsedd som enda värmekälla i ett rum... Jag har även el-element i det aktuella rummet, men då det är ett ombyggt garage så är det lite dåligt isolerat, och jag ville därför gärna dessutom ha lite ytterligare värme i golvet...
 
Fick precis detta från ett lokalt byggvaruhus/återförsäljare:

"Man köper en grundmatta i ett paket om 2, 3 eller 4m². Det kostar ca. 985:-/m². Sen kan man köpa utfyllnadsmatta i ett paket om 8m² för 1600:-/pkt. Till detta behöver du en termostatsats som kostar 2300:-."

Inte direkt den billigaste lösningen får jag säga.
 
Hej
Jag läste om att du är skulle lägga in pergo quickheat och är nyfiken på hur det har fungerat.

Tack på förhand!

MJ
 
ramsjö skrev:
Hej
Jag läste om att du är skulle lägga in pergo quickheat och är nyfiken på hur det har fungerat.

Tack på förhand!

MJ

Hej. Det har fungerat bra och i enlighet med mina förväntningar. Det var lätt att lägga och ger en skön komfortvärme genom ett trä-klickgolv som jag lagt direkt uppepå. Tillsammans med ett el-element så har det varit tillräckligt varmt i vinter i det lite halvdåligt isolerade garaget (numera tonårsrum) Lite dyrt per kvm så klart, men man sparar ju in kostnaden för elektrikern.
Jag skulle inte ha lagt in det här i ett helt hus för det blir nog inte lönsamt alls, men för ett begränsat utrymme (ett el två rum typ) så kan jag rekommendera produkten. Perfekt för den som inte är så jättehändig och/eller saknar elbehörighet.Enda nackdelen jag kan komma på är att termostatens klickljud är lite högt. Men det vänjer man sig vid.
 
Bumpar denna gamla tråd
Hur retsam är detta tickljud? Är det konstant eller oregelbundet ?

Undra också om man måste lägga isoleringsmaterial under eller har den det inbyggt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.