::)
Ja, det har jag verkligen försökt göra, men varken mannen - som var med mig vid några besök - eller jag fick den uppfattningen att det var "kutterspån" utan kutterträ. Vi har också frågat och letat efter upplysningar om detta och först nu har jag fått reda på varifrån det kommer och hur det är behandlat. På min tomt står 360 "anonyma" plastbalar utan vare sig artikelnummer, produktnamn, VDN-fakta eller leverantörsnamn!!! Skäms dom för något?

Helena...med den...........

:-/
 
Hej Sabina!
Tack för Din medkänsla! :)
Nog tänker jag flytta in, bara allting ordnar sig! Det går inte att häva köpet när stommen är rest! Däremot gör man då en besiktning (gjordes i mitten januari) och kräver att felen åtgärdas! Jag har ju gått till advokat för att få hjälp med detta och vi ska med besiktningen visa hur mycket resterande montering och åtgärdanden av felaktigheterna kostar, så att det stämmer med de av mig innehålla pengarna. Sedan får vi se vad de svarar och vad som händer därefter.
Håller på att lägga upp min hemsida på Internet och meddelar alla på "Hemsidesträngen" när det är klart!

Helena
 
AB-CD, det finns inte många som har ork eller kunskap att sätta sig i varje detalj i ett hus.
Man kan inte begära att kunden i detta fallet ska vara konstruktions kunnig!
Det ligger ansvaret på säljaren att förklara alla detaljer i ett språk som kunden förstår.
Jag tror inte att Helena har fått det av sin säljare.
Jag tycker att det är dålig affärsetik.

Hej Helena!

Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig. Det är inte roligt att hamna i en sån situation. Vi håller tummarna för dig!
Se till att de också betalar dina advokat kostnader.
 
ab-cd skrev:
...så står det ju utryckligen på Sverige stugans hemsida att de står för "miljövänligt" byggande. citat från sida

"Vi på Sverige Stugan anser att.... Ett sunt hus ska endast bestå av materiel som inte kan orsaka allergi eller astmatiska besvär. Därför undviker vi mineralull, plaster, lim och lösningsmedel."...
:(
Sverige Stugan undviker...dvs i möjligaste mån, för i mitt hus finns både plast, minerallull, glasull, lim och fogskum med lösningsmedel i!

Men det låter ju bra, i alla fall!

Helena med.... >:(
Sverige Stugan
 
Det du berättar om är helt enkelt falsk marknadsföring som Sverige Stugan gör!

Det verkar så att de vet precis hur de ska skrivas för att kunna komma runt deras lögner ! "Sverige Stugan undviker...dvs i möjligaste mån"
Man blir så arg när man hör hur vissa människor driver verksamhet.

Jag hoppas verkligen att din berättelse hjälper andra att inse att de inte ska göra affärer med de ;D

 
:surprised:
Denna helg kom nästa chock!
De olika takstolarna, stödbalkarna och upplagsreglarna gör att luftspalterna får olika minimimått. Närmast väggen blir den cirka 40 cm, mellersta delen blir den cirka 75 cm och övre delarna blir den cirka 125 cm. Dvs högst upp, där det är viktigast att isoleringen är som tjockast, blir det av 400 cm kutterspån bara plats för 275 cm isolering. Med lambdavärde som är cirka 60 % av mineralullens, innebär det att jag får en takisolering som motsvarar cirka 165 cm mineralull.

Vadå villakvalitét?
Det är ju sämre än ett fritidshus!

Och, ab-cd, denna takstolsreglering mm är inget som ens syns på konstruktionsritningarna, man får cirka 2 veckor före husleveransen!!!

Hur skulle jag sätta mig in i det? För Du tror väl inte att det var något som säljaren skulle informera om?

Nåja, den som tagit fan i båten, får ro en iland, också!

Helena med......den fortfarande inte åtgärdade
Sverige Stugan
:-/

 
Helena, det du berättar är nästan att man kan råda dig att kräva pengarna tillbaka och att dom plockar med sig "huset" och drar  :-/
Så att du kan köpa ett hus.
För att inte ha enorma driftkostnader kommer du att behöva extrasiolera det mesta.
 
:D
Nu har jag i alla fall lyckats knåpa ihop HEMSIDAN om denna historia, som ju fortfarande är igång och framtiden får utvisa resultatet! Läs vidare på http://hem.passagen.se/femana

Hoppas att jag ska lyckas få in ett sånt där "mini-hus" på vänstersidan av mina inlägg också
;)
Helena med...
Sverige Stugan
 
Otroligt snygg sida Helena... Men är det nåt fel på gästboken?? jag försökte skriva nåt vackert där men tji fick jag! Hm håll oss uppdaterade och lycka till /cattis
 
Jätte bra hemsida!

Har ni kollat det nya tråden "Sverigestugan Fantastisk!" ?

Att någon vågar efter det som har hänt dig Helena!
 
Trevlig sida Helena!
Och vilken mysig kåk....! Synd bara att det ska strula så :(
 
Jag lider med dig Helena och hoppas att det ordnar sig. Jag vill passa på att tacka dig för att du delar med dig av dina erfarenheter. Det gäller helt enkelt att vara på sin vakt. Fast hur skall man kunna förutsäga det Helena råkat ut för... Omöjligt det tycker inte jag man kan begära av en husköpare. Ab-Cd tycker köparen har ett ansvar, visst men det finns gränser. Man skall iallafall få det man beställt i funktionsdugligt skick.
 
Man tror ju knappt sina ögon när snön ligger där i drivor.... :-/ :surprised:. Iallfall en mycket informativ hemsida som gör att Sverigestugan hamnar på absolut sämsta plats..diskad och inom kort konkad skulle inte förvåna mig. Jag vill också säga stort jättetack till dig Helena för all viktigt information och hoppas verkligen att allt ordnar sig.
 
Helena,

Bra hemsida! Informativ och vilket mysigt hus du kommer att få då allt är klart.
Mitt i eländet så var det roligt att läsa din kommentarer. Tyder på att du inte har gett upp.

Tack för att du delar med dig och jag hoppas verkligen att Sverigestugan INTE kommer att sälja fler hus framöver!! Jag kommer i alla fall varna alla jag möter.

Lider med dig och hoppas verkligen att allt löser sig. Stå på dig och var stark!
Lycka till.

Vänligen,

Anna


 
;)

Nu tycks någon form av åtgärdande vara på gång, för Töre Hus har kontakt med advokaten.

Han och jag ställer oss lite frågande, då de först klagar på att de inte har fått tillträde till huset och sedan i nästa mening understryker att det allvarligaste redan är åtgärdat ?
Vad är då det? Och hur har det gått till? ???

Helena med.......
Sverige Stugan från Töre Hus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.