Hej,

Jag har köpt ett hus med en autoterm elpanna C 200 från 1980. Fick tyvärr ingen manual/användarhandbok till pannan och hoppas att någon kan hjälpa mig med en sådan. Går självklart bra med en kopia eller en scannad version.
 
Hej
Undrar om du har fått tag i en manual, jag har också precis köpt hus och har heller ingen manual till c200. skulle vara tacksam om du kunde mejla över, då jag inte kan NÅGOT om pannor osv. just nu har jag ljumna element och vatten.... Det är -23 grader ute, usch!
 
Jag har tyvärr inte fått någon manual som jag kan skicka till dig. Har varit tyst och ingen respons på min förfrågan. Har försökt googla C200 men inte hittat något där heller... Så jag vet faktiskt inte var man ska leta.
 
Hej, såg ert dilemma med handbok för Autoterm C200 så jag kollade i mina gömmor.
Här fanns en manual!!!

Ge mig er mail adress så skall jag scanna in den till er.

MVH
 
hej 3571thl såg att du har en handbok för autoterm c200...vore hur tacksam om du hade den kvar om du kunde skicka till min e-mail på rosastorm2@hotmail.com..vore kanon om du hade det mvh rosa
 
tyvärr det är till elpanna jag behövde,men va synd
 
3 3571thl skrev:
Hej, såg ert dilemma med handbok för Autoterm C200 så jag kollade i mina gömmor.
Här fanns en manual!!!

Ge mig er mail adress så skall jag scanna in den till er.

MVH
Hejsan

Vi har samma sak här. En C-200 utan handbok och har problem med värmen.

Finns det möjligt att du har handboken kvar ännu och om man kanske kan få en kopia?

Mvh Fredrik
 
Det var rätt!
Kanon bra, guld värt detta!!
Tackar så mycket, vi får presostat fel och får starta om allt väldigt många ggr om dagen!
Nu kan jag felsöka lite

Mvh Fredrik
 
L
Pressostatfel säger du , vilken av dom hög eller låg
 
L
Ska gå och lägga mig , om det hög som löser kolla om du har ett filter som ser ut så här , dom kan sätta igen sig , stäng VP , stäng alla kranar som finns så den instängd , lossa sexkanten sitter ett filter där , är det låg kan det bero lite köldmedia i kompressorsytssemet , behövs då en kylgubbe , tror att det är propan i den , men det ska stå en skylt i VP vad som finns
 
  • Ångbild av ett metallfilter med sexkantig mutter, tänkt att kontrolleras vid igensättning i värmepumpsystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Presostat hög.

Ok det ska jag kolla! Tack för tipset
 
L
Då är det ett för lågt flöde på VB sidan , köldmediat i kompressorn blir för varm och då löser HP VP är av den äldre typen och brukar gå mot raddarna direkt nu när det börjar bli varmt och om ni har termostatventiler som stänger så försivnner flödet med på följd att VP inte kan göra sig av med värmen , och löser på HP , testa med att öppna alla termostater så fullt flöda kommer till
samt se om det går att ändra kurva på värmen , kanske står för högt i dag i förhållande till utetemp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.