Gissa om han måste ha jävligt torrt från lik i garderoben :D
 
Mikael_L
Ja förändring är ju oundvikligt i byggbranschen.
Det handlar väl mest om hur lång tid till det tar. Men pressen från missnöjda kunder och kvalificerad europeisk konkurrens måste förr eller senare få genomslag.

Jag tror att de företag, liksom Sandå, påbörjar arbetet först kommer vara de tydligaste vinnarna när omvandlingen börjat ta fart och framförallt när det är klart.
Förändringen kommer att döda en hel del företag, och kvar kommer antagligen något färre och större företag finnas.
 
En eloge ska han ha för att han vågar sticka ut hakan.

Det är ju vanligt hyfs att kommunicera med kunderna och inte ta alla för självklara. Det är väl om inte annat det här forumet ett klart bevis för.
Det är ju inte lika ofta som man hör positiva kommentarer om hantverkare som de som spyr galla i olika former.
 
Det anmärkningsvärda är kanske att branschen blivit så rutten att det är att sticka ut hakan med löften om sunt förnuft i förhållningssättet till kunden. Snarare borde detta vara standarden som man kunde förvänta sig av hanterverkare och byggfolk.
 
Tyresö
Jag tycker att han har helt rätt inställning och jag är imponerad att en så stor "drake" i branschen tar sitt ansvar, som vilken seriös småföretagare är tvingad att göra varje dag, för att inte dra på sej ett dåligt rykte och gå i konkurs. Hoppas det är fler koncernchefer i andra branscher som följer det konceptet.

Tänker då närmast på hur många stora aktörer i betongbranschen håller på - givetvis skapar deras agerande och attityd gentemot kund, att jag får mer jobb - men jag tycker samtidigt att det inte är rätt att det alltid är kunden som ska betala nonchalansen som finns hos många storföretag.

Jag kan ibland bli riktigt irriterad att det är mer acceptabelt att ett storföretag i en bransch gör ett slarvigt jobb - skulle jag som är en liten aktör - i jämförelse - göra ETT enda slarvigt jobb - då blir jag så drabbad att jag inte har råd att ta mej igenom tjafset från kunden.

Jag har nollfels-tolerans från kunden. Ett storföretag har råd och dessutom makt att göra i princip hur som helst, utan att kunden tjafsar, eftersom kunden bara biter ihop och betalar.
 
falegname
Hur många på forumet har anlitat eller känner någon som anlitat sandå?
Vi talar naturligtvis om privata uppdrag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.