Min man har av misstag använd LIP Fiberspackel 226, flytspackel på väggar.

Vad kommer att hända? Kakel sitter kvar efter 2 dagar. Halva badrummet är klar, kan han fortsätta med Lip Super tropic som vi handlade på rekommendation..???
Helt förtvivlad... Ber om hjälp..????:wow:

izabell
 
Har han satt kakel med flytspackel? Vilken bedrift såna fall.....
 
Vad menar du ??? Jag är en kvinna, fattar inte så mycket kan du förklara till mig???
 
Flytspackel blir ju flytande så hur han lyckats få upp plattor på väggarna med detta bakom är ju verkligen en bedrift...

Lip Supertrope är ju fix och jag tror inte 226 funkar så bra som fix i längden p.g.a rörligheten då fixet är mer stumt... så jag hade rivit ner och gjort om...
 
Jag skulle rekommendera din make att följa Pauls råd och delar Stefans N:s beundran för bedriften :) borde vara närmast omöjligt att blanda flytspackel så fast att det inte rinner ner för väggen och samtidigt få det så pass kladdigt att det funkar som fix.
Är Du säker på att det är så han gjort??
 
T
Hur i helvete lyckas man??

Inte nog med att flytspacklet måste vara hyfsat trögt för att ens få upp det på väggen, det stelnar ju fort i hinken och det blir till en stor klump i hinken.

Kan vara det konstigaste jag någonsin har hört talas om : )
 
Det är säkert att jag har uppfattat fel. Han har sätt på väggar av betong och Minerit VT.. LIP Super tropic..och kakel.
När man sätter flytspackel och tältmembran på golvet, ska man spackla med LIP Super tropic fog och klinka det eller????
Eftersom min man är inte proffs försöker vi göra allt detta efter rekomendation...
Hälsningen av amatörer Izabell
 
Ursäkta mig, men jag kan inte annat än att instämma har aldrig hört något liknande... he he he det närmsta jag kommer en sån historia var ett gäng som blandade en pall med 4040 handspackel som flytspackel och hällde ut... -"det va lite taskigt flyt i det, men med lite mer vatten så vart det kanon, och fort brann det också!" ha ha ha ja det är knepigt ibland om man inte är van och vaken. :)
 
Ärligt talat... jag hänger inte med överhuvudtaget på vad som gjorts...

Först sägs det ha satts plattor på flytspackel och nu sägs det ha satts plattor på Supertropic (Super Trope)...

Sen pratas det om Supertropic fog och det finns det inget som heter så jag vet inte vad man ska svara på detta...

Känns tyvärr snurrigt värre och ska jag vara helt ärlig så har jag svårt att förstå varför man ger sig på saker och ting utan att ha satt sig in i hur man gör först...
 
LIP´s vanligaste produkter i sammanhanget är följande:

LIP 226 Fiberflytspackel
Används för att flytspackla golv.

LIP 245 Reparation och fallbyggnadsbruk
Används bl.a för att handspackla upp fall

LIP Super Trope Flexfix
Används för att sätta kakel & klinker på vägg och golv

LIP Multifog
Används för att foga kakel & klinker
 
Tack Paul,
Jag är snurrigt lika mycket. Jag håller med dig, man ska veta vad man håller på...??? Ärligt sagt de som kallar sig proffs tar jätte mycket betalt..ett badrum på 4 km golvet och 18 km väggar tar de ca 70.000 bara för arbete utan någon som helst material. I vilken fantasi värd lever de. Vi vanliga folk känner 20.000 ....hur ska man betala..därför man ger sig i sådant projekt...Sorry
Vi har användat LIP Super Trope Flexfix izabell
 
Izabell skrev:
Tack Paul,
Jag är snurrigt lika mycket. Jag håller med dig, man ska veta vad man håller på...??? Ärligt sagt de som kallar sig proffs tar jätte mycket betalt..ett badrum på 4 km golvet och 18 km väggar tar de ca 70.000 bara för arbete utan någon som helst material. I vilken fantasi värd lever de. Vi vanliga folk känner 20.000 ....hur ska man betala..därför man ger sig i sådant projekt...Sorry
Vi har användat LIP Super Trope Flexfix izabell
Njae...
det låter ju lite högt med 70000:- men det beror ju förvisso på om el/vvs ingår i detta pris.

Ska man ta ett snitt för vad ett badrum tar att renovera så pratar vi någonstans mellan 80-100tim och med en timtaxa på 500:- inkl. moms så blir det ungefär 40000:- till 50000:- beroende på hur mycket arbete det är frågan om.
MEN skall vvs och elarbete ingå så kommer man upp i 60-70000:- plus material.

Vi som jobbar med denna typen av arbete lever inte i en fantasivärld och jag hoppas för guds skull att du inte tror att vi tjänar det som folk får betala när vi utför arbeten.

Det finns något som heter moms, egenavgifter, skatt, omkostnader m.m m.m !!
 
Ja alla hantverkare måste vara rika, jävla hycklare allihopa!
Nä men seriöst vem är det som lever i en fantasivärld egentligen...
 
Stockholmare skrev:
Ja alla hantverkare måste vara rika, jävla hycklare allihopa!
Nä men seriöst vem är det som lever i en fantasivärld egentligen...

Ett av de absolut omognaste inlägg jag sett på mycket länge här men ditt nick får väl stå till svars för dig. :x;)

Kryp tillbaka till den sten du kom ifrån eller kom med seriösa inlägg så blir det (kanske)intressantare ! q(;^;)p:rolleyes:
 
Stockholmare skrev:
Ja alla hantverkare måste vara rika, jävla hycklare allihopa!
Nä men seriöst vem är det som lever i en fantasivärld egentligen...
Helt off-topic, men skyll på vårt finfina skattesystem istället!

För att hantverkaren skall tjäna 100:- netto så måste din arbetsgivare lägga ut 1000:- brutto på dig. Käckt, eller hur?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.