Badrum 3,3 m2 som ska flytspacklas med fall.
Tätskikt ska monteras.
Kakelsättning och klinkning av golv. Inga konstiga plattor.
Fogning.

Allt annat är klart med våtgips, vattendragning osv.

Vad är rimligt pris för ett sådant jobb?

Hur många timmar är normalt för ett sådant jobb?
 
Mitt kostade 25 tusen + moms, hade även 2 firmor på 25 med moms men de hade fel attityd.

Protte
 
prototypen skrev:
Mitt kostade 25 tusen + moms, hade även 2 firmor på 25 med moms men de hade fel attityd.

Protte
Var det bara för jobbet eller ingick något matrial då?
 
Flytspackel, vatten och fukttätning och plattsättning och fogning, exkl kakel o klinker

Protte
 
T
Tog dom betalt för vattnet?

Fick dom inte använda ditt : )
 
Vattentätning + fukttätning
 
tank77 skrev:
Tog dom betalt för vattnet?

Fick dom inte använda ditt : )

JAg tror det handlar om vatten på flaska. Det blir exklusivare :D
 
Räkna med 700-900 kr kvadratmetern inklusive allt material plus arbete, sen tillkommer ca 800 kr kvadraten för flytspckling. Detta gäller som sagt om det är färdigt för spackling och väggarna redo att sätta tätskikt på. Standardplattor ( 15x15, 20x20, 15x30, 25x40 ej laserskuret) 23 m2 ca 19000 plus flyt 4000 ungefär blir 23000 plus bilersättning och ev diverse. Så mellan 25000-30000 skulle jag säga är ok. Sen är det ju ev rot på det också. säg att 8000 går bort där, då är du nere på runt 17-22 tusen runda slängar. Lycka till.

Edit: Räkna med ungefär en veckas arbete.
 
KakelDanne skrev:
Räkna med 700-900 kr kvadratmetern inklusive allt material plus arbete, sen tillkommer ca 800 kr kvadraten för flytspckling. Detta gäller som sagt om det är färdigt för spackling och väggarna redo att sätta tätskikt på. Standardplattor ( 15x15, 20x20, 15x30, 25x40 ej laserskuret) 23 m2 ca 19000 plus flyt 4000 ungefär blir 23000 plus bilersättning och ev diverse. Så mellan 25000-30000 skulle jag säga är ok. Sen är det ju ev rot på det också. säg att 8000 går bort där, då är du nere på runt 17-22 tusen runda slängar. Lycka till.

Edit: Räkna med ungefär en veckas arbete.
Pratar vi ink moms?

Jag har fått ett anbud på 35000 för jobbet och 12500 för matrialet. Kändes lite saftigt.
Tack för alla svar.
 
Så totalt 47500? Är det efter rot?
 
KakelDanne skrev:
Så totalt 47500? Är det efter rot?
Innan rot. Men rot pengarna ska väl gynna mig och inte hantverkaren, eller?
 
T
ninjarookie skrev:
Innan rot. Men rot pengarna ska väl gynna mig och inte hantverkaren, eller?
Ja, dig!
 
32000betalade jag för flytspackling,våtrumspärr och plattsättning i ett badrum på 8kvm golvyta, ink väggar runt om och kakling av två fönstersmygar plus flytspackling av hall. Före rotavdrag
 
Redigerat:
Vi har precis gjort klart vårat badrum på ca 4kvm.

Kakelfirman flytspacklade, satte tätskikt och kaklade.
Vi gjorde klart väggar och golv så för dom var det bara att komma och börja flytspackla och sätta tätskikt.

Fick betala ca 29000:- för det och då är rot-avdraget klart. Detta inkl allt material som flytspackel, tätskikt, plattor mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.