Hej!

Jag ska lägga ett ventilerat/dränerande plastgolv (Bergo Royal) i garaget men skulle vilja snygga till betongytan under som är ganska smutsig och färgfläckig eftersom den i viss mån kommer att synas genom springorna i plastplattorna. Måste jag använda dyr golvfärg här eller skulle exempelvis Rustas eller Julas golvfärg fungera?

Eftersom plattorna kommer att ta allt slitage så behöver jag ju egentligen bara någonting som är vattentåligt och inte släpper på grund av fukt. Möjligen kan väl plattorna "gnaga" lite mot underlaget(?).

Hur skulle ni göra? Är ute efter en så billig lösning som möjligt.

Tacksam för svar!
 
Redigerat:
Du skall välja en färg som inte är diffusionstät, d.v.s. fukten måste kunna vandra.
Kan inte fukten från marken/plattan vandra uppåt får du färgsläpp.
 
B
vill du måla golvet och sen lägga golv på??
 
byggare henke skrev:
vill du måla golvet och sen lägga golv på??
Jag reagerade också på det... Det låter onekligen lite "overkill"! :)

Edit: Såg nu vilket golv det var och då förstår jag bättre. Jag vet dock inte hur mycket man verkligen ser av det underliggande golvet när dessa plattor väl ligger på plats?
 
Redigerat:
B
aha. söker man så finner man. sådant golv. haha
tror ej du behöver måla golvet. men nog duger rustas och julas färger. kolla bara om dom andas.
 
Julas färgsortiment är Beckers lågprisvariant, har inte haft några problem med vare sig takfärg eller vanlig väggfärg. :)
 
Haha. Förstod att det skulle kunna misstolkas. Jag slänger nog på lite av Julas golvfärg och hoppas på det bästa! Tack för svaren. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.