Dusch till vänster, handfat bredvid denna alt under snedtaket, toastol framför dörren.
Handdukstork till höger om dörren.

Alternativt dusch till vänster, toastol bredvid denna och handfat framför dörren.

TM och TT lär bli svårt att få in *ler lite*

/Kent
 
Kanske du kan få inspiration från duschen/toan på valfri "östersjöfärja". Rummen är ju inte stora precis men funkar ju fö ett (nåt) dygn.
 
tompaah7503 skrev:
En huktoa ger helt nya möjligheter för trånga utrymmen
[länk]
Har "sett" dessa i Ryssland. Fy...
Men vad gör man om man har ont i magen?
Fy...
Fy...
Fy...
 
Jag hade en lite lustig lösning i en av mina gamla lägenheter. De kallade det hotelldusch vill jag minnas. Rakt fram när man kom in fanns blandaren till duschen monterad på väggen. Direkt på blandaren fanns ett fäste för duschhandtaget så att duschen även fungerade som kran. Till vänster fanns toalettstolen. Till vänster om duschblandaren fanns en vikvägg. Som satt med gångjärn i väggen. I vikväggen satt handfatet och ovanför handfatet ett hål där duschhandtaget kunde komma ut. Resultatet: vik väggen åt höger: toalett till vänster och handfat rakt fram. Vik väggen 90grader vänster: handfatet hamnar ovanför toaletten och utrymmet blir duschkabin. Inte helt lätt att förklara utan bilder :). Handfatet hade bara ett rör som satt fast i den rörliga väggen och som mynnade ovan golvbrunnen när det var "toalettläge" på väggen.
 
Magnus_Andersson skrev:
Jag hade en lite lustig lösning i en av mina gamla lägenheter. De kallade det hotelldusch vill jag minnas. Rakt fram när man kom in fanns blandaren till duschen monterad på väggen. Direkt på blandaren fanns ett fäste för duschhandtaget så att duschen även fungerade som kran. Till vänster fanns toalettstolen. Till vänster om duschblandaren fanns en vikvägg. Som satt med gångjärn i väggen. I vikväggen satt handfatet och ovanför handfatet ett hål där duschhandtaget kunde komma ut. Resultatet: vik väggen åt höger: toalett till vänster och handfat rakt fram. Vik väggen 90grader vänster: handfatet hamnar ovanför toaletten och utrymmet blir duschkabin. Inte helt lätt att förklara utan bilder :). Handfatet hade bara ett rör som satt fast i den rörliga väggen och som mynnade ovan golvbrunnen när det var "toalettläge" på väggen.
Precis en sådan lösning minns jag nu att jag också sett men jag minns inte var och har tyvärr inte heller några bilder på det.
Känner dock igen utseendet med hålet i väggen för kranen som du beskriver...
 
kamilenski skrev:
Har "sett" dessa i Ryssland. Fy...
Men vad gör man om man har ont i magen?
Fy...
Fy...
Fy...
Usch ja... och hela Thailand är fullt utav dessa, och då man är en flitig Thailandsresenär så har man grava problem då man är vig som ett kylskåp.... haha
 
gadu^ skrev:
En annan utmaning för er...
Har en lilltoa på entrevåningen och skulle vilja klämma in en dusch, handfat och toastol. Utrymmet är 183x135cm.
[länk]
Får det plats med en dusch?
Nu har jag lekt lite med Sketchup...
Vägghängd toa på hörnfixtur i vänstra hörnet och ett litet-litet handfat i högra hörnet. Direkt till vänster en vägg med glasblock för dusch, ingen glasdörr till duschen utan endast draperi.
Allt på en yta av 183x135cm, skulle detta funka?

(Dock är kaklet standardmaterial från sketchup, inga kulörer som vi kommer välja :p)
 
  • lilltoa_test1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
gadu^ skrev:
Nu har jag lekt lite med Sketchup...
Vägghängd toa på hörnfixtur i vänstra hörnet och ett litet-litet handfat i högra hörnet. Direkt till vänster en vägg med glasblock för dusch, ingen glasdörr till duschen utan endast draperi.
Allt på en yta av 183x135cm, skulle detta funka?

(Dock är kaklet standardmaterial från sketchup, inga kulörer som vi kommer välja :p)
Med en vägghängd toa blir de ju onödigt trångt. En vanlig stol i hörnet åt ena eller andra hållet skulle nog bli rymligare.
 
oskis 123 skrev:
Med en vägghängd toa blir de ju onödigt trångt. En vanlig stol i hörnet åt ena eller andra hållet skulle nog bli rymligare.
Helt rätt, men anledningen till vägghängd är att frugan vill ha det enklare att städa...:|
Toastolen står idag ungefär rakt ut från den vänstra (långa) väggen och ca 50cm från den korta väggen.. (hmm, låter konstigt men hoppas ni fattar).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.