Hej!
Nu har äntligen efter 8 månader kommit så långt att hantverkarna har satt in mitt nya avlopp i badrummet, blev lite bekymrad dock om man får göra som dom har gjort, dom har borra igenom betong bjälklaget och fäst den nya avlopp stammen i taket ner i källaren so far so good tror jag:S.Men dom har även borra igenom den gamla gjutjärnsbrunnen och gjutit fast plastbrunnen i denna, får man göra så? skall ha matta på golvet.tacksam för svar innan det blir ännu mera fel i badrummet.:(
 
Tyresö
Vad gör du när gjutjärnsbrunnen rostat upp - för det kommer att hända. Hur sitter din brunn fast då? Nu är säsongen inne för mej att pumpa betong till alla privatkunders källargolv med golvbrunnar. Jag har aldrig någonsin sett eller hört talas om en sån lösning - och då har jag sett väldigt många konstiga idéer.

Tror inte det är helt okej att göra på det viset.
 
Milkshaken
Törs man fråga om vad det är för en firma, och vilken form av arbetskraft dom har?
 
en svensk firma, och svensk arbetskraft... vet ej hur jag skall gå till väga nu trodde mina problem var lösta men icke skall jag reklamera detta?
 
Har du någon bild på hur det ser ut? Låter helt klart konstigt men utan att se exakt hur de har gjort går det inte vara specifik om vad för elände man riskerar.
 
Är det bara borrat genom brunnen på samma ställe och det är plaströr hela vägen så är väl GJ brunnen inte värre än armering i betongen. Tror ingen håller på och meckar ihop det med gjutjärn om man har plastbrunn och sedan nya rör under golvet.

Protte
 
T
Kan du inte ta en bild eller två och lägga in här på forumet?
 
skall fixa bild på eländet,
 
här kommer bilden!
 
  • IMG_0521.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyresö
Den där lösningen har jag aldrig sett förut. Armeringsjärnen i betongplattan är rostskyddade av betongen, men gjutjärnsbrunnen ligger i dager och kommer bara skyddas av tätskiktet.

Jag vet inte vad reglerna säger - men oavsett det, så hade jag inte accepterat en sån lösning - hur fel jag än må ha.
 
Jag tror att den där lösningen är helt OK.
 
det skal väl vad jag tror flyt spacklas och sedan en matta på!
 
...och ska det flytspacklas måste det ju till en förhöjningsring och då kunde de ju lika gärna lagt brunnen lite högre upp så man sluppit det. Hhmm...
 
falegname
Som Tyresö nämner så har ju armeringen( normalt) ett täckskikt vilket det inte finns här. Känns lite provocerande att dom inte bilade bort den befintliga. Hur påverkas mattan av rosten?
 
Visst, men ska det nu flytspacklas ovanpå innan matta läggs så kan det ju kvitta... ;)
...kanske...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.