Har en en Fighter 360p som installerade oktober 07 i min då nybyggda villa. Allt har fungerat perfekt och vi har varit väldigt nöjda med hur den har presterat.

Nu till det som gör mig galen.

För ca en månadsen så fick jag höra ett ordentligt brummande ljud på ca 2sek som sedan tystnade. Började undersöka det hela och kan konstatera att varje gång kompressorn slår till så uppkommer detta höga brummande ljud. Låter ungefär som om något vore löst och skramlade med. Efter 2sek så går det ner och pumpen står och brummar dovt/lågt som den alltid gjort, dvs inget som stör alls.

Har rivit isär så mycket jag kunnat utan att hitta något som är löst. Söker tips på vad det skulel kunan vara? Börjar min kompressor ge upp?

Tacksam för svar då jag blir mycket irriterad på detta.
 
Har exakt samma problem med en 360p installerad juni i år. Har reklamerat detta till de som har servicen på pannan. Enligt dom ,troligen ett rör från kompressorn som ligger mot skalet.
 
Sök på "fighter problem" här på forumet så ser du att fler haft liknande problem. De verkar ha löst sig med nya bussningar för en del.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.