Av utrymmesskäl kan jag bara ha ett 120 cm brett skrivbord.
Jag har tre datorer, men för tillfället bara två monitorer. Skulle vilja ha en tredje, men då måste den sitta ovanför en av dom andra. Inte ergonomiskt perfekt, men den datorn kör jag mest musik etc på medan jag jobbar. Den är även kopplad till en annan ingång på en av dom andra skärmarna, så vid längre jobba kan jag använda den.

Hursomhelst, frågan är om någon kan tipsa om ett bra sätt att montera en 24"-monitor ovanför en annan? Väggfäste funkar inte då skrivbordet är höj- och sänkbart.
Monitorn har Vesa-fäste.
 
"Monitormarm" heter det visst, det jag söker. Rätt dyra dock...
 
En skärmväxel hade väl varit klockren om du inte behöver se bilden från tre datorer samtidigt?
 
Det har jag redan. Vill kunna se allt samtidigt.
Lutar åt att bygga någon sorts vägg i mdf eller nåt, som man kan montera skärmarna på.
Då blir man även av med fötterna på dom två undre, och kan då ha laptopparna och KVM-switchen där istället.
Detta gör även att jag kan bygga in högtalare bredvid den övre skärmen, om man sätter den i mitten.
En annan fördel är att man kan göra ett hålrum bakom väggen där alla sladdar kan gömmas.
Gäller bara att få det stabilt...
Vad tror ni om detta?
 
Jag har sex monitorer, i två rader om tre. Jag satte helt enkelt ben (köpta på Bauhaus) på en svart bänkskiva. Eftersom jag använder bildrörsmonitor så satte jag dessutom en rejäl regel i bakkant, men det är överkurs. Sedan ställde jag bara den på bordet, med tre monitorer under och tre ovanpå.
 
Nu vet jag inte hur det ser ut hos dig riktigt, men det kanske hade fungerat med ett skärmstativ som håller tre skärmar från en fot? Då kan du ha alla tre i bred om det är ok att skärmarna sticker en liten bit utanför själva skrivbordet "i luften". Dessutom får man en behaglig vinkel på skärmarna. Nu vet jag inte hur stora skärmar du kör, är det 24-tummare eller större så blir det väl lite trångt kanske. Kör själv tre 24-tummare och varit nära att beställa ett sånt stativ men tyvärr är dom ganska dyra :(

Lite OT: Vad/hur jobbar du med tre burkar samtidigt? Spela musik mm går väl utmärkt från "huvudburken" också? Knasig fråga kanske med tanke på att jag själv har 5 datorer hemma och "använder" två vid arbetsplatsen (huvudmaskin/arbetsburk och server). Kör dock alla tre skärmarna till huvudmaskinen (för maximal arbetsyta) och fjärransluter vid behov till servern, utöver det har jag servern inkopplat på en annan ingång på en av skärmarna ifall jag måste komma åt den direkt om jag inte kan fjärransluta (bios mm).
 
Tyvärr funkar det inte med tre st i bredd, då en skulle hamna mitt för ett fönster. Vill inte ha det så.
Jag har hittat hållare för att montera på höjden också, men dom är lite väl dyra.

Jag har två arbetsdatorer, en till företaget jag jobbar på och en till företaget jag jobbar mot. Använder båda dessa ungefär 50/50.
Sen har jag hemdatorn där all musik etc finns. Visst kan jag spela musik på en av jobbdatorerna, men det är ingen optimal lösning.
Jag tror att min "monitorvägg" kan bli ganska bra.

Sen skulle jag vilja få Synergy att funka, men det verkar kört när datorerna ligger på separata VPN.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.